Cóż za wysyp nowości u Hyundaia! Wczoraj producent oficjalnie poinformował o gotowej wersji i30 N, które dysponuje mocą 275 KM i zamierza namieszać w klasie hot hatch. Dziś otrzymaliśmy informacje o i30 w nadwoziu fastback dla osób chcących choć odrobinę wyróżnić się z tłumu. Koreańska ofensywa trwa, a dystans do europejskich samochodów z każdym rokiem topnieje.
„Rodzina i30 jest kluczową dla marki Hyundai w Europie”. - powiedział Thomas A. Schmid, Dyrektor ds. Operacyjnych w Hyundai Motor Europe. „Fastback to kolejny model w gamie i30, odzwierciedlający nowe podejście w tym segmencie. Wyrafinowany projekt stanowi istotę naszej filozofii, a stylistyka premium jest teraz dostępna dla każdego. i30 Fastback to pierwsze eleganckie, pięciodrzwiowe coupé, które pojawi się w segmencie aut kompaktowych”. – dodał.
Sportowa i wydłużona sylwetka ma przełamać stereotyp przeciętnego hatchbacka i nadać szyku Hyundaiowi. Pamiętacie jak 10-15 lat temu środowisko odbierało Skodę Superb? „Tani Passat z kiepskiej jakości materiałami. A kto chciałby jeździć Skodą?” Wypracowanie wizerunku marki trwa latami, ale jeśli zadanie wykonuje się systematycznie i pieczołowicie, efekty przychodzą same. Wygląda na to, że i Hyundai ma chrapkę na wizerunkową zmianę. Bo w dzisiejszych czasach warto zasłużyć na określenie „premium”, „prestiż”, „classy”.
Wydłużona i sportowa sylwetka i30 Fastback wygląda atrakcyjnie. Niższy, poziomy wlot powietrza poniżej osłony chłodnicy, mocno zaznaczone krawędzie oraz zamontowany pod kątem przedni spojler, dodają modelowi i30 Fastback sportowego charakteru. Efekt pogłębiają światła dzienne Full LED i reflektory w ciemnych oprawach. Dach obniżono o 25 mm w porównaniu z pięciodrzwiową wersją i30 poprawiając tym samym aerodynamikę auta. Bryłę i30 Fastback uzupełnia wyprofilowany spojler zintegrowany z tylną klapą, sięgający aż do tylnych świateł. Co ciekawe, podobno dynamiczne kształty i30 Fastback zostały wypracowane podczas testów na Nürburgring – a jakże!
„Jesteśmy pierwszą marką, która wkracza do segmentu samochodów kompaktowych z eleganckim, 5-drzwiowym coupé". – wyjaśnia Thomas Bürkle, główny projektant w Hyundai Design Center Europe. „Podczas projektowania i30 Fastback graliśmy proporcjami, zmniejszając wysokość kaskadowego grilla i obniżając linię dachu. Elegancką sylwetkę samochodu podkreśla mocno wyprofilowany tylny spojler. Naszemu zespołowi udało się stworzyć rasowy projekt, łączący w sobie ducha samochodu sportowego z komfortem luksusowego sedana”. – dodał.
Zawieszenie i30 Fastback zostało obniżone o 5 mm, a jego sztywność zwiększono o 15 proc. Zapewnia to lepszą dynamikę jazdy, przy jednoczesnym zachowaniu wysokiego komfortu. Gabaryty? Auto ma 1 425 mm wysokości i jest o 30 mm niższe niż hatchback. Dzięki wydłużonej sylwetce samochód mierzy 4 455 mm i jest o 115 mm dłuższy od klasycznej wersji pięciodrzwiowej.
Samochód jest dostępny w 12 kolorach nadwozia. Na pokładzie znajdziemy nowoczesne systemy wspomagające kierowcę, m.in.: system autonomicznego hamowania, system kontroli poziomu uwagi kierowcy, inteligentne światła drogowe, czy system utrzymania pasa ruchu. Dodatkowo i30 Fastback może być wyposażony w dotykowy ekran o przekątnej 8 cali, system nawigacji nowej generacji, współpracujący z Apple CarPlay i Android Auto. Klienci mogą wybierać spośród różnych wersji systemów audio: standardowego radia z pięciocalowym, monochromatycznym ekranem i łącznością Bluetooth lub opcjonalnego z pięciocalowym, ekranem dotykowym LCD i tylną kamerą parkowania.
Niestety gama silników Hyundaia i30 Fastback nie podążą za sylwetką. Dostępne są tylko dwa silniki benzynowe z turbodoładowaniem: czterocylindrowy 1.4 T-GDI o mocy 140 KM oraz trzycylindrowym, turbodoładowanym 1.0 T-GDI o mocy 120 KM. Pierwszy oferowany jest z 6-biegową manualną skrzynią biegów lub 7-biegową skrzynią dwusprzęgłową. Silnik 1.0 T-GDI natomiast występuje wyłącznie z 6-biegową skrzynią manualną. Wkrótce do oferty dołącza dwa diesle. Czekamy na wersję N!