Największym koncernem chemicznym w Polsce jest Grupa Azoty. Ten lider rynku jest obecny także na rynku Unii Europejskiej, zajmując drugą pozycję w produkcji nawozów azotowych i wieloskładnikowych. Wieloletnie doświadczenie zaowocowało szerokim zaufaniem do produktów tej marki. Jednym z nich jest wodny roztwór mocznika NOXy® AdBlue®. Służy on do redukcji spalin poprzez ograniczanie emisji tlenków azotu (NOx) i jest wykorzystywany jako reagent w katalizatorach pojazdów z silnikiem diesla.

Wysoka jakość produkcji dla najlepszych rezultatów

Grupa Azoty wprowadziła NOXy® AdBlue® 15 lat temu i od tego czasu jest on najczęściej używanym roztworem mocznika do redukcji spalin. Sukces nie byłby możliwy, gdyby nie zintegrowany proces produkcji. Polega on na wytwarzaniu NOXy® AdBlue® bezpośrednio w instalacji chemicznej wprost z surowca w postaci płynnej. Jest to najlepsza metoda produkcji, gdyż gwarantuje, że wysoka jakość NOXy® AdBlue® zapewni wydajne działanie układów paliwowych. NOXy® AdBlue® powstaje w trzech zakładach na terenie Polski, więc ryzyko, że przestój jednej linii produkcyjnej zakłóci łańcuchy dostaw, jest wykluczone. Grupa Azoty jest także samowystarczalna i nieuzależniona od zagranicznych dostawców.

Kontrola jakości NOXy® AdBlue®

Wodny roztwór mocznika otrzymuje się dzięki prostemu procesowi chemicznemu. Na początku z gazu uzyskuje się amoniak, by następnie wyprodukować z niego NOXy® AdBlue®. Tak nieskomplikowane działanie zapewnia łatwość zaspokojenia dużych potrzeb rynkowych. Nad produkcją NOXy® AdBlue® czuwają laboratoria Grupy Azoty, które każdego dnia kontrolują wytwarzany produkt. Kilka milionów litrów dziennie powstających w zakładach Grupy jest sprawdzanych w celu dostarczenia odbiorcom NOXy® AdBlue® najwyższej jakości. Warto zaznaczyć, że NOXy® AdBlue® posiada certyfikat ISO 22241, który nie tylko poświadcza wysoką jakość, ale i bezpieczeństwo użytkowania.

Tanio nie znaczy dobrze, czyli o zamiennikach AdBlue®

Oprócz certyfikowanego NOXy® AdBlue® na rynku dostępne są jego tanie zamienniki. Sprowadza się je zza wschodniej granicy w postaci stałej. Taki mocznik jest następnie rozwadniany (blendowany) w Polsce i sprzedawany odbiorcom. Jego produkcja jest tańsza, co wpływa na niższą cenę. Jednak w przeciwieństwie do NOXy® AdBlue®, który wytwarza się z płynnych składników, ma on znacznie gorszą jakość. Powoduje ona, że w trakcie użytkowania taniego AdBlue® może dojść do jego zbrylenia. To zjawisko jest niezwykle groźne da systemów SCR montowanych w pojazdach. Ich czujniki badają ilość AdBlue® potrzebną do redukowania spalin, a nie jego stan skupienia. Oznacza to, że zbrylenie może zapchać filtry paliwowe i je uszkodzić. Tani AdBlue® obniża także żywotność systemów SCR oraz może spowodować awarie układu paliwowego.

Taka sytuacja jest niedopuszczalna i naraża właściciela floty pojazdów transportowych na ogromne straty. Nie dojść, że wymagana będzie naprawa uszkodzonych elementów, która sama w sobie jest droga, to jeszcze utraci on zdolność operacyjną. To prosta droga do obniżenia zaufania jego kontrahentów i straty kolejnych zleceń. Jak widać, oszczędzanie na zakupie AdBlue® jest tylko pozorne. Konieczne jest wybieranie sprawdzonych i certyfikowanych preparatów, a takim jest AdBlue®. Jako jedyny wodny roztwór mocznika w Polsce daje on gwarancję jakości i bezpiecznego użytkowania.

Pewność dostaw do odbiorców NOXy® AdBlue®

Grupa Azoty produkuje NOXy® AdBlue® od 15 lat i jako jedyna posiada własną sieć dystrybucji. Opiera się ona na flocie 80 specjalistycznych cystern, które każdego dnia dostarczają NOXy® AdBlue® do największych sieci stacji paliw i punktów dystrybucji. Każda z cystern wyposażona jest w certyfikowany system wydawczy, więc można mieć pewność, że korzysta się z oryginalnego NOXy® AdBlue®. Należy pamiętać, że dla bezpieczeństwa własnej floty transportowej należy wybierać jedynie sprawdzone rozwiązania. Nie warto oszczędzać, ryzykując kosztowną awarią, a zdecydować się na certyfikowany NOXy® AdBlue®. Jako jedyny produkt w Polsce daje on gwarancję bezpieczeństwa największego koncernu chemicznego w kraju.