Nie możecie się już doczekać premiery najnowszego Audi A8? My też! W związku ze światową premierą, która zaplanowana jest na godziny poranne 11 lipca 2017 r., przygotowaliśmy galerię zdjęć wszystkich generacji jakie pojawiły na rynku. Limuzyna z Ingolstadt zadebiutowała w 1994 roku i wyróżniała się aluminiową karoserią, napędem quattro, szeroką paletą silników oraz bogatym wyposażeniem. Bardzo szybko zyskała uznanie wśród prezesów, dyrektorów i biznesmenów.
Przypomnijmy sobie jak zmieniał się model A8, a już 11 lipca poznamy kolejną odsłonę ten doskonałej limuzyny.
Galeria zdjęć
Audi A8 pierwszej generacji oznaczone kodem D2 zaprezentowano w 1994 roku. Model w tej wersji nadwozia i wyposażenia przetrwał do 1999 roku. Standardowo miał napęd na przednie koła (w przeciwieństwie do konkurencji), ale zdecydowanie większą popularnośćią cieszyło się quattro.
Audi A8 pierwszej generacji oznaczone kodem D2 zaprezentowano w 1994 roku. Model w tej wersji nadwozia i wyposażenia przetrwał do 1999 roku. Standardowo miał napęd na przednie koła (w przeciwieństwie do konkurencji), ale zdecydowanie większą popularnośćią cieszyło się quattro.
Audi A8 pierwszej generacji oznaczone kodem D2 zaprezentowano w 1994 roku. Model w tej wersji nadwozia i wyposażenia przetrwał do 1999 roku. Standardowo miał napęd na przednie koła (w przeciwieństwie do konkurencji), ale zdecydowanie większą popularnośćią cieszyło się quattro.
W 1999 roku pierwsza generacja przeszła facelifting i była produkowana do 2002. Otrzymała nowe reflektory, a także zmodernizowano wnętrze.
W 1999 roku pierwsza generacja przeszła facelifting i była produkowana do 2002. Otrzymała nowe reflektory, a także zmodernizowano wnętrze.
W 1999 roku pierwsza generacja przeszła facelifting i była produkowana do 2002. Otrzymała nowe reflektory, a także zmodernizowano wnętrze.
Pierwsze Audi S8 zadebiutowało na rynku w 1999 roku. Samochód był wyposażony w silnik V8 o pojemności 4.2 litra, który rozwijał 360 KM.
Pierwsze Audi S8 zadebiutowało na rynku w 1999 roku. Samochód był wyposażony w silnik V8 o pojemności 4.2 litra, który rozwijał 360 KM.
Pierwsze Audi S8 zadebiutowało na rynku w 1999 roku. Samochód był wyposażony w silnik V8 o pojemności 4.2 litra, który rozwijał 360 KM.
Na drugą generację Audi A8 klienci musieli poczekać do 2002 roku. Wówczas pokazano model o symbolu fabrycznym D3. Samochód urósł względem poprzednika i był jeszcze bardziej komfortowy. Dostępna była przedłużona wersja nadwozia L.
Na drugą generację Audi A8 klienci musieli poczekać do 2002 roku. Wówczas pokazano model o symbolu fabrycznym D3. Samochód urósł względem poprzednika i był jeszcze bardziej komfortowy. Dostępna była przedłużona wersja nadwozia L.
Na drugą generację Audi A8 klienci musieli poczekać do 2002 roku. Wówczas pokazano model o symbolu fabrycznym D3. Samochód urósł względem poprzednika i był jeszcze bardziej komfortowy. Dostępna była przedłużona wersja nadwozia L.
W 2005 roku wraz premierą wersji W12 samochód przeszedł facelifting. Zasadniczą zmianą było wprowadzenie szerokiego i długiego grilla, który do dziś jest rozpoznawalną cechą Audi. Samochód otrzymał też kilka nowych systemów jazdy.
W 2005 roku wraz premierą wersji W12 samochód przeszedł facelifting. Zasadniczą zmianą było wprowadzenie szerokiego i długiego grilla, który do dziś jest rozpoznawalną cechą Audi. Samochód otrzymał też kilka nowych systemów jazdy.
W 2005 roku wraz premierą wersji W12 samochód przeszedł facelifting. Zasadniczą zmianą było wprowadzenie szerokiego i długiego grilla, który do dziś jest rozpoznawalną cechą Audi. Samochód otrzymał też kilka nowych systemów jazdy.
Pod maską Audi S8 drugiej generacji zawitał niesamowity silnik V10 o pojemności 5.2 litra. Jednostka rozwijała 450 KM, co w tamtych czasach było istnym szaleństwiem. W 2008 roku auto przeszło kolejny, dyskretny facelifting.
Pod maską Audi S8 drugiej generacji zawitał niesamowity silnik V10 o pojemności 5.2 litra. Jednostka rozwijała 450 KM, co w tamtych czasach było istnym szaleństwiem. W 2008 roku auto przeszło kolejny, dyskretny facelifting.
Pod maską Audi S8 drugiej generacji zawitał niesamowity silnik V10 o pojemności 5.2 litra. Jednostka rozwijała 450 KM, co w tamtych czasach było istnym szaleństwiem. W 2008 roku auto przeszło kolejny, dyskretny facelifting.
W 2010 roku świat doczekał się trzeciej generacji Audi A8 o symbolu fabrycznym D4. To bez wątpienia najbardziej dopracowana, ekskluzywna i komfortowa wersja A8. Samochód powstał na płycie podłogowej MBL, ponownie zastosowano lekkie materiały do wykonania karoserii, co przełożyło się na najniższą masę w klasie oraz najniższe zużycie paliwa. Po raz pierwszy w gamie A8 pojawił się model z napędem hybrydowym.
W 2010 roku świat doczekał się trzeciej generacji Audi A8 o symbolu fabrycznym D4. To bez wątpienia najbardziej dopracowana, ekskluzywna i komfortowa wersja A8. Samochód powstał na płycie podłogowej MBL, ponownie zastosowano lekkie materiały do wykonania karoserii, co przełożyło się na najniższą masę w klasie oraz najniższe zużycie paliwa. Po raz pierwszy w gamie A8 pojawił się model z napędem hybrydowym.
W 2010 roku świat doczekał się trzeciej generacji Audi A8 o symbolu fabrycznym D4. To bez wątpienia najbardziej dopracowana, ekskluzywna i komfortowa wersja A8. Samochód powstał na płycie podłogowej MBL, ponownie zastosowano lekkie materiały do wykonania karoserii, co przełożyło się na najniższą masę w klasie oraz najniższe zużycie paliwa. Po raz pierwszy w gamie A8 pojawił się model z napędem hybrydowym.
W 2012 roku światło dzienne ujrzała trzecia edycja Audi S8. Tym razem limuzynę napędzał silnik V8 4.0 l z dwiema turbosprężarkami, które pozwoliły wygenerować moc 520 KM! Takie parametry wraz z napędem quattro oraz skrzynią DSG rozpędzają limuzynę od 0 do 100 km/h w... 4.2 sekundy.
W 2012 roku światło dzienne ujrzała trzecia edycja Audi S8. Tym razem limuzynę napędzał silnik V8 4.0 l z dwiema turbosprężarkami, które pozwoliły wygenerować moc 520 KM! Takie parametry wraz z napędem quattro oraz skrzynią DSG rozpędzają limuzynę od 0 do 100 km/h w... 4.2 sekundy.
W 2013 roku zaprezentowano już wersję po liftingu. Zmieniono znacznie przednią i tylną część samochodu, zastosowano mocniejsze silniki, które były jeszcze bardziej ekonomiczne. W samochodzie zastosowano wykonane w technologii LED nowatorskie kierunkowskazy oraz LED-owe reflektory z systemem doświetlania zakrętów opartym na danych z GPS i żaluzjami zasłaniającymi wybrane punkty świetlne, w razie wykrycia przez kamerę innego pojazdu. Ponadto uzbrojono auto w dodatkowe systemy wspomagające kierowcę. Zmodernizowano wnętrze.
W 2013 roku zaprezentowano już wersję po liftingu. Zmieniono znacznie przednią i tylną część samochodu, zastosowano mocniejsze silniki, które były jeszcze bardziej ekonomiczne. W samochodzie zastosowano wykonane w technologii LED nowatorskie kierunkowskazy oraz LED-owe reflektory z systemem doświetlania zakrętów opartym na danych z GPS i żaluzjami zasłaniającymi wybrane punkty świetlne, w razie wykrycia przez kamerę innego pojazdu. Ponadto uzbrojono auto w dodatkowe systemy wspomagające kierowcę. Zmodernizowano wnętrze.
W 2013 roku zaprezentowano już wersję po liftingu. Zmieniono znacznie przednią i tylną część samochodu, zastosowano mocniejsze silniki, które były jeszcze bardziej ekonomiczne. W samochodzie zastosowano wykonane w technologii LED nowatorskie kierunkowskazy oraz LED-owe reflektory z systemem doświetlania zakrętów opartym na danych z GPS i żaluzjami zasłaniającymi wybrane punkty świetlne, w razie wykrycia przez kamerę innego pojazdu. Ponadto uzbrojono auto w dodatkowe systemy wspomagające kierowcę. Zmodernizowano wnętrze.
Wisienkę na torcie w dotychczasowej gamie Audi A8 stanowi wersja S8 Plus po liftingu. Limuzyna o soczyście sportowych aspiracjach nadal korzysta z silnika V8 4.0 biturbo, ale została wzocniona do 605 KM i 700 Nm. Ten zastrzyk mocy rozpędza luksusowe auto do "setki" w 3.8 sekundy. Cena jest równie kosmiczna: od 738 600 zł.
Wisienkę na torcie w dotychczasowej gamie Audi A8 stanowi wersja S8 Plus po liftingu. Limuzyna o soczyście sportowych aspiracjach nadal korzysta z silnika V8 4.0 biturbo, ale została wzocniona do 605 KM i 700 Nm. Ten zastrzyk mocy rozpędza luksusowe auto do "setki" w 3.8 sekundy. Cena jest równie kosmiczna: od 738 600 zł.
Wisienkę na torcie w dotychczasowej gamie Audi A8 stanowi wersja S8 Plus po liftingu. Limuzyna o soczyście sportowych aspiracjach nadal korzysta z silnika V8 4.0 biturbo, ale została wzocniona do 605 KM i 700 Nm. Ten zastrzyk mocy rozpędza luksusowe auto do "setki" w 3.8 sekundy. Cena jest równie kosmiczna: od 738 600 zł.
Już 11 lipca dowiemy się czy tak będzie wyglądać czwarta generacja Audi A8. Śledźcie Top Garage oraz nasz profil na Facebooku. Około godziny 10:00 rozpoczniemy transmisję live z premiery.