Na ocenę wyciszenia kabiny pasażerskiej nowej Hondy Civic pozwolił nowy program testowy opracowany przez inżynierów firmy. Celem badań było nie tylko zredukowanie szumów pochodzących z nawierzchni drogi, ale także zminimalizowanie kontrastu pomiędzy dźwiękami o różnych częstotliwościach, docierającymi do uszu kierowcy.

Poziom hałasu mierzony był według 8 scenariuszy: po wejściu do samochodu, po włączeniu silnika, po ruszeniu z miejsca, podczas jazdy w korku ulicznym, podczas jazdy z niską prędkością w ruchu miejskim, podczas przyspieszania, podczas jazdy po wyboistych nawierzchniach oraz podczas jazdy autostradą. Pozwoliło to określić sposób, w jaki kierowca odbiera tego typu dźwięki. Następnie inżynierowie Hondy przeprowadzili testy, aby zidentyfikować źródło i typ odgłosów, które powodują największy dyskomfort.

W obniżeniu poziomu hałasu pomogło zastosowanie dodatkowych elementów wyciszających w podwoziu i układzie napędowym. Specjalnie wyprofilowano dach samochodu, w tylnych nadkolach znalazły się duże panele tłumiące, natomiast komorę silnika wygłuszono watą syntetyczną. W okolicy przedniej szyby umieszczono specjalny materiał tłumiący, a w przednich drzwiach zamontowano grubsze szyby i nowy rodzaj uszczelek. Dzięki wszystkim tym zabiegom nowa Honda Civic otrzymała bardzo dobrze wyciszoną kabinę pasażerską.

Nowa jakość rozmów przez telefon

W nowym Civicu kierowca może bez zakłóceń korzystać z głośnomówiącego zestawu telefonicznego. W modelu po raz pierwszy zastosowano technologię cyfrową, która za pomocą kilku mikrofonów przechwytuje jego głos oraz wszelkie dźwięki otoczenia, a następnie przetwarza je cyfrowo w celu wyizolowania rozmowy. Hałas jest eliminowany nawet wtedy, gdy kierowca nic nie mówi. Dzięki temu jakość dźwięku i jakość rozpoznawania mowy uległy znacznej poprawie.