Za napęd modelu odpowiedzialne jest połączenie silnika benzynowego TSI z wtryskiem bezpośrednim i turbodoładowaniem o mocy 110 kW/150 KM z elektrycznym motorem o mocy 20 kW. Napęd jest przenoszony przez 7-biegową dwusprzęgłową skrzynię DSG skonstruowaną przez Volkswagena, a energię dla silnika elektrycznego dostarcza bateria litowo-jonowa. Kompaktowy system akumulatorów umieszczony został pod tylną kanapą przez co nie zmniejsza przestrzeni we wnętrzu samochodu.

Producent chwali przyspieszenie modelu 0-100 km/h w czasie poniżej 9 sekund, a także zużycie paliwa na poziomie 5,2 l/100 km (w cyklu mieszanym). Jetta Hybrid potrzebuje zatem o około 20 procent mniej paliwa, niż samochód o podobnej mocy z tradycyjnym napędem.

Zaletą Jetty Hybrid jest także brak hałasu, co uzyskano dzięki nowemu układowi wydechowemu, nowej przedniej szyby z folią wyciszającą oraz grubszym szybom bocznym.

Jeżeli akumulator Jetty Hybrid jest wystarczająco naładowany, może ona przejechać do 2 km wykorzystując wyłącznie silnik elektryczny, czyli bez emisji CO2.

Napęd elektryczny Jetty Hybrid włącza się automatycznie (przy prędkości poniżej 60 km/h) lub na żądanie kierowcy (poniżej 70 km/h). W tym celu kierowca musi wcisnąć przycisk trybu elektrycznego E-Mode, który umieszczony jest przed dźwignią zmiany biegów. Samochód posiada także możliwość regeneracji energii podczas hamowania.

Wszystkie istotne tryby pracy pokazywane są na wyświetlaczu. Kierowca może zobaczyć na nim aktualny sposób napędu w formie grafiki przepływu energii oraz stan naładowania akumulatora.

Bezpośrednio pod tą grafiką znajduje się tak zwany E-Powermeter, który pokazuje względną moc silnika elektrycznego. E-Powermeter jest aktywny tylko w trybie pracy "jazda elektryczna", "E-Mode" i "boostowanie".

Bardzo duże znaczenie posiada także Powermeter (nie mylić z E-Powermeter). Jest to wyświetlacz wielofunkcyjny, znajdujący się w miejscu obrotomierza, który informuje kierowcę o aktualnym trybie pracy Jetty Hybrid, na przykład o gotowości do jazdy (Ready), rekuperacji (Charge), trybie ekonomicznym (Eco), boostowaniu (Boost) lub trybie tylko z silnikiem benzynowym TSI (Off).