Juke Nismo jest napędzany 1,6-litrowym silnikiem benzynowym. Jak na auto o sportowych aspiracjach, pojemność może wydawać się skromna. To jednak tylko pierwsze wrażenie! Dzięki turbosprężarce motor rozwija 200 koni mechanicznych. To moc niebagatelna, zwłaszcza że Nissan waży zaledwie 1300 kilogramów. Do dyspozycji kierowcy jest również moment obrotowy na poziomie 250 Nm, który jest dostępny już przy wartości 2400 obrotów/minutę.

Siły mu nie brakuje!

Turbodoładowany silnik 1,6 DIG-T występuje także w klasycznym Juke. Czym różni się jednostka standardowa od tej, którą zastosowano w wersji Nismo? Podstawową zmianą jest nowe oprogramowanie komputera sterującego. Przeprojektowany program w pierwszej kolejności sprawił, że wzrosła ilość koni mechanicznych. Poza tym odpowiada za bardziej równomierne rozwijanie mocy i naprawdę żywiołową reakcję na mocne przyciśnięcie pedału gazu.

W wersji podstawowej silnik Juke`a Nismo przenosi moc na przednią oś za pośrednictwem 6-biegowej, manulanej skrzyni. Dobrze zestopniowane przełożenia sprawiają, że crossover może osiągnąć pierwszą setkę już w 7,8 sekundy. Przyspieszenie będzie w stanie zaimponować niejednemu kierowcy i da masę frajdy! Prędkość maksymalna wynosi 215 km/h. Mimo świetnych osiągów, auto wcale nie okazuje się paliwożerne. O ile w mieście na pokonanie stu kilometrów potrzebuje około 9 litrów benzyny, o tyle w trasie zapotrzebowanie na paliwo spada do 5,6 litra. Warto zaznaczyć, że jednostka napędowa spełnia rygorystyczną normę emisji spalin Euro 5!

4x4 - sposób na lepszą trakcję

Dopłacając 12 tysięcy złotych, kupujący może wybrać Juke z napędem 4x4 i zaawansowaną skrzynią CVT-M7. Bezstopniowa przekładnia zapewnia wyjątkowy komfort poruszania się w miejskim gąszczu i za sprawą trybu manualnej zmiany biegów nadal daje możliwość wyrwania spod świateł! System ALL MODE 4x4i z całą pewnością nie uprawnia do poruszania się w terenie. Ma jednak inne zalety. Kontroluje moment obrotowy, dba o jego równomierne rozłożenie i tym samym zapewnia właściwą trakcję na asfalcie niezależnie od warunków drogowych.

Japończycy zatroszczyli się o to, aby zautomatyzowana skrzynia biegów i napęd przenoszony na obie osie w zasadniczy sposób nie odbiły się ani na osiągach auta, ani na spalaniu. Nissan potrzebuje tylko 8,2 sekundy do osiągnięcia 100 km/h. Prędkość maksymalna sięga 200 km/h. W cyklu miejskim spalanie wynosi 9,8 litra. Poza terenem zabudowanym wynik można obniżyć nawet do 6 litrów. Czy czegoś więcej potrzeba do dynamicznej jazdy?