Stworzony na nowo model RX charakteryzuje się doskonałym zachowaniem na drodze i nowymi rozwiązaniami z zakresu bezpieczeństwa, do których należy innowacyjny układ Lexus Safety System+.

- Naszą ambicją było stworzenie śmiałego i zupełnie nowego wzorca w tym segmencie, przy zachowaniu wierności pionierskim wartościom stojącym u podstaw poprzednich generacji modelu RX. Pionierski duch marki Lexus prowadzi nas do nowych rozwiązań technicznych i pozwala rozwijać nowe pomysły. Pozwala nam na wprowadzanie nowych samochodów charakteryzujących się wiodącymi cechami. Poza tym poświęcamy się wprowadzaniu na świecie "progresywnego luksusu". Wierzę, że nowy RX nie tylko zaskoczy nowych klientów, ale również zachwyci i usatysfakcjonuje naszych lojalnych klientów, których wysokie wymagania zostały spełnione za pomocą wielu innowacji – powiedział Takayuki Katsuda, główny inżynier modelu RX mówi.

We wnętrzu kabiny zmieniono położenie elementów dekoracyjnych. Dodatkowo w ofercie znajduje się opcja wykończenia drewnem wycinanym laserowo. Duży wyświetlacz przezierny HUD znajduje się w środkowej części, a obszar informacyjny z ekranem o przekątnej 12,3 cala został oddzielony od obszaru sterowania.

Dźwignia zmiany biegów została odsunięta od deski rozdzielczej, co pozwoliło usprawnić jej obsługę i stworzyć większą przestrzeń dla kierowcy. Ale nie tylko kierowca czerpie korzyści z nowego wnętrza. Pasażerowie tylnych siedzeń mają więcej miejsca na nogi oraz na wysokości kolan, a nowe siedzenia są wyposażone w funkcje podgrzewania i elektrycznego rozkładania.

Nowy RX będzie dostępny z hybrydowym układem napędowym, w którym mamy ulepszony silnik V6 o pojemności 3,5 litra pracujący w cyklu Atkinsona. W połączeniu z silnikiem elektrycznym, całkowita moc będzie wynosiła ok. 300 KM.

Dostępna będzie także wersja RX200t - z benzynowym turbodoładowanym silnikiem 2,0.