Nowa era wymaga nowego podejścia, dlatego również tak konserwatywni producenci, jak Lincoln, sięgają po rewolucyjne rozwiązania. Na salon samochodowy w Detroit przygotowano studyjny model MKR, który pokazuje w jakim kierunku będzie podążała stylistyka, ale także układ napędowy.
Główną rolę w ogólnej stylistyce odgrywają czyste, obłe linie i modna sylwetka 4-drzwiowego coupe. Masywny ponton karoserii kontrastuje z niskim dachem i wąskimi oknami. Rama przeszklonego dachu symbolizuje charakterystyczny krzyż, który tworzy logo marki. Masywny przód zdominowała ogromna atrapa z pionowym użebrowaniem, do której płynnie nawiązują przednie lampy; całość symbolizować ma skrzydła ptaka. Inspiracją designerów dla takiego rozwiązania był Lincoln Continental z roku 1941. Logo firmy oryginalnie zintegrowano z podłużnym wytłoczeniem na masce. Charakterystycznie ścięty tył łączy obłości z ostrymi krawędziami. Ważnym elementem są tylne światła LED, które tworzą wąski pas na całej szerokości auta. Boki samochodu pozbawiono klamek, a ich funkcję spełniają przyciski schowane w chromowanym wykończeniu okien. Drzwi zamykane są za pomocą silników elektrycznych, dzięki czemu maksymalny poziom luksusu odczuwalny jest już przy wsiadaniu. Wygląd zewnętrzny dopełniają 21-calowe aluminiowe obręcze.
Podczas gdy nadwozie można by jeszcze uznać za stonowane, wnętrze oferuje maksymalny poziom ekstrawagancji. Chociaż zapewnia ono poziom luksusu wymagany w tym segmencie, jego ogólna koncepcja jest bardzo oryginalna. Główną rolę odgrywa tu masywny tunel centralny, który ciągnie się od deski rozdzielczej po parapet pod tylną szybą. Całość wykonano z ciemnego dębu. Jedynym elementem, który narusza jednolitość powierzchni tunelu, jest wyświetlacz dotykowy i przyciski zestawu audio. Tapicerka wnętrza wykonana jest z kaszmirowej skóry, która kontrastuje z chromowanym wykończeniem siedzeń, drzwi i tunelu centralnego. Oświetlenie wnętrza również wykonano w zgodzie z aktualnymi trendami. Zimny niebieski odcień oświetlenia nadaje całości wrażenie delikatności i luksusu. Ciekawie prezentuje się błyszcząca tylna powierzchnia foteli.
Napęd modelu MKR zapewnia zupełnie nowa generacja benzynowego silnika 6-cylindrowego TwinForce 3,5 l z bezpośrednim wtryskiem paliwa i dwoma turbosprężarkami. Silnik przystosowany jest do spalania benzyny i etanolu. Relatywnie niewielka jednostka oferuje moc 305 kW (415 KM). Przy mocy porównywalnej do 6-litrowego 8-cylindrowego silnika TwinForce zużywa o 15 % mniej paliwa. Taka jednostka napędowa powinna się w przyszłości znaleźć pod maską wszystkich nowych Lincolnów. Moc silnika przenoszona jest na tylne koła za pośrednictwem 6-biegowego automatu ze sterowaniem pod kierownicą. Na obu osiach zamontowano tarczowe hamulce z ABS i kontrolą poślizgu. Wszystkie koła posiadają niezależne zawieszenie.
Lincoln MKR – kamień milowy
Lincoln MKR – kamień milowy
Lincoln MKR – kamień milowy
Lincoln MKR – kamień milowy
Lincoln MKR – kamień milowy
Lincoln MKR – kamień milowy
Lincoln MKR – kamień milowy
Lincoln MKR – kamień milowy
Lincoln MKR – kamień milowy
Lincoln MKR – kamień milowy
Lincoln MKR – kamień milowy
Lincoln MKR – kamień milowy
Lincoln MKR – kamień milowy
Lincoln MKR – kamień milowy