Odnowiona Mazda2 wyznacza nowe standardy w segmencie małych samochodów. Bogate wyposażenie obejmuje m.in. multimedialny system rozrywki i łączności MZD Connect, po raz pierwszy w tej klasie dostępny wyświetlacz przyzierny Head-up, monitorowanie martwego pola, wspomaganie hamowania w ruchu miejskim, automatyczne przełączanie świateł drogowych oraz system ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu.
Mazda udoskonaliła również gamę wydajnych zespołów napędowych SKYACTIV z myślą o ich wykorzystaniu w segmencie B, oferując zestaw silników, cechujących się nietypowo wysokimi (jednostki benzynowe) i niskimi (silnik Diesla) stopniami sprężania.
Pod maską samochodu Mazda2 znajdziemy silnik wolnossący SKYACTIV-G z bezpośrednim wtryskiem paliwa, o pojemności 1,5 l. i trzech wersjach mocy ( 75, 90 i 115 KM), a w drugiej połowie 2015 roku również małolitrażowy silnik Diesla SKYACTIV-D (1,5 l., 105 KM, 220 Nm przy 1400-3200 obr./min). W ofercie dostępne są ręczne skrzynie biegów o 5 lub 6 przełożeniach (w zależności od wariantu mocy silnika) oraz 6-stopniowy automat.
Mazda2 otrzymała podwozie SKYACTIV, a wraz z nim sportowe osiągi znane z większych modeli, stosowane zgodnie z koncepcją Jinba Ittai, „jedność z samochodem”. Dzięki ich dostosowaniu do rozmiarów Mazdy2, uzyskano wyjątkowo wysoką dynamikę, która idzie w parze z zaawansowanymi rozwiązaniami w zakresie komfortu i stabilności, dość rzadko spotykanymi w małych autach.
Dilerzy rozpoczęli już przyjmowanie zamówień na ten model samochodu, a pierwsze egzemplarze trafią do użytkowników na początku marca 2015 r.
Mazda2 - polskie ceny
Silnik | SkyGO | SkyMOTION | SkyENERGY | SkyPASSION |
1.5 SKY-G 75 KM 5 MT | 50 900 zł | 53 900 zł | - | - |
1.5 SKY-G 90 KM 5MT | - | 54 400 zł | 58 900 zł | - |
1.5 SKY-G 90 KM 6AT | - | 57 400 zł | 61 900 zł | 64 900 zł |
1.5 SKY-G 115 KM 6 MT i-ELOOP | - | - | - | 63 900 zł |