Największy udział mają kompaktowe modele A 45 AMG i CLA 45 AMG, ale klienci chętnie decydują się również na najmocniejsze odmiany klas G oraz S. Rośnie także sprzedaż „cywilnych” Mercedesów z pakietami AMG.

W ciągu pierwszych siedmiu miesięcy 2014 r. sprzedaż samochodów Mercedes-AMG w Polsce wzrosła do 194 sztuk – to o 373 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, gdy nabywców znalazły 52 auta niemieckiej marki.

Największym wzięciem cieszy się model CLA 45 AMG z 360-konnym, turbodoładowanym silnikiem o pojemności 2 litrów i napędem na obie osie 4MATIC. Od początku roku klienci nabyli 62 takie auta. Tym samym wersja AMG ma 15-proc. udział w sprzedaży wszystkich odmian Klasy CLA na naszym rynku.

Podobną popularnością cieszy się A 45 AMG, również z 2-litrowym silnikiem turbo o mocy 360 KM i układem 4MATIC. Od stycznia do lipca 2014 r. Mercedes-AMG sprzedał w Polsce 59 egzemplarzy modelu – oznacza to, że decydował się na niego co dziesiąty nabywca Klasy A.

Polscy klienci chętnie wybierają również najmocniejsze wersje Klas G i S. W przypadku Klasy G aż 60 proc. dostarczonych w tym roku aut – czyli 23 spośród 40 sztuk – stanowią odmiany 63 i 65 AMG. Warto dodać, że względem tego samego okresu ubiegłego roku ich sprzedaż wzrosła ponad dwukrotnie.

Na zakup limuzyn S 63 AMG i S 65 AMG od stycznia do lipca br. zdecydowało się 32 nabywców, co stanowi jedną dziesiątą łącznej sprzedaży Klasy S na polskim rynku.

Równocześnie wzrasta popularność modeli Mercedes-Benz wyposażonych w pakiety AMG, obejmujące bardziej dynamiczną stylizację, sportowe wykończenie kabiny oraz zmiany w zestrojeniu zawieszenia. W ciągu siedmiu miesięcy 2014 r. roku do klientów trafiło już 1080 takich samochodów – w pakiet AMG był więc uzbrojony co trzeci nowy Mercedes sprzedawany w Polsce.