Poszerzenie oferty – w tym wejście do klasy kompaktowej oraz tworzenie własnych modeli, takich jak SLS AMG czy GT – skutecznie przyciągnęło nowych klientów, zapewniając sukces na dotychczasowych oraz nowych rynkach. Kolejnym etapem rozwoju Mercedes-AMG jest wprowadzenie nowej linii produktów o nazwie „AMG Sport”.

Producent planuje w ciągu trzech najbliższych lat podwojenie sprzedaży. Aby uczynić markę bardziej przystępną i zapewnić jej dalsze podstawy do trwałego wzrostu, Mercedes-AMG wprowadza nową linię modeli – „AMG Sport”. Wypełnią one lukę pomiędzy samochodami Mercedes-Benz z pakietami AMG oraz klasycznymi pojazdami AMG i będą wyróżniały się sportowymi osiągami oraz szeregiem udoskonaleń technicznych.

Modele AMG Sport otrzymają wzmocnione jednostki napędowe, standardowy napęd na obie osie oraz specjalne podzespoły zawieszenia i układu hamulcowego, pochodzące z klasycznych samochodów AMG. Pierwsze dwa z nich zostaną zaprezentowane w styczniu 2015 roku, podczas salonu samochodowego NAIAS w Detroit.

Mercedes-AMG – sportowa marka Mercedes-Benz z siedzibą w Affalterbach – dzięki wdrożeniu nowych technologii średnie zużycie benzyny w ramach całej gamy modeli w ciągu minionych pięciu lat spadło o 35 proc. Modele AMG już teraz należą do najbardziej wydajnych i oszczędnych w swoich segmentach, a wprowadzenie linii Sport w 2015 roku pozwoli na dalsze obniżanie zapotrzebowania na paliwo całej floty.