Wygląda na to, że z niszy, jaką wypatrzyła Toyota na początku lat 90. powstała jedna z najliczniejszych klas samochodowych. Jeszcze chwila i nie będziemy w stanie wymienić firmy, w ofercie której nie znajdziemy SUV-a. Oczywiście trudno takie auto skonstruowaćz dnia na dzień, szczególnie nie mając doświadczenia z napędem 4x4. Dlatego producenci radzą sobie w przeróżny sposób. Można wykorzystać technikę firmy "partnerskiej" (np. Renault Koleos i Nissan X-Trail) lub po prostu "kupić" gotowy projekt (np. Peugeot 4007). Jaką drogą idzie Mini?Brytyjska marka od wielu lat znajduje się w niemieckich rękach - należy do koncernu BMW. Można by się więc spodziewać transferu tej technologii. Zwróćmy jednak uwagę, że samochody z Niemiec mają nieco inną budo-wę niż standardw klasie lekkich SUV-ów. Zarówno X5 jak i X3, czy modele osobowe mają silnik ustawiony wzdłużnie i napęd stale kierowny na tylną oś (z automatycznie dołączaną przednią). Gabaryty Mini wskazują, że tu silnik musi zmieścić się w poprzek, więc najlepie zdecydować się na "klasyczne" sprzęgło dołączające tylną oś. Na razie jednak nie zdradzono żadnych szczegółów technicznych. Wiadomo tylko, że długość przekroczy 4 m, szerokość wynosi 1830 mm, zaś wysokość - 1598 mm. Podano też rozstaw osi - 2606 mm. Jeśli takie gabaryty otrzymałby pojazd seryjny, to byłby on jednymz mniejszych w klasie, ale i tak... największym Mini w historii! Warto zwrócić uwagę na zewnętrzą stylistykę. To bardzo udane nawiązanie do przeszłości oraz do pozostałych modeli firmy. Duży grill nadaje pożądaną w tym segmencie agresję. Oryginalnie rozwiązano problem wsiadania do auta. Z prawej strony zaplanowane są dwoje klasycznych drzwi, zaśz lewej z tyłu znalazły się odsuwane, nie ma słupka środkowego. Wnętrze? Z pewnością nie pozostanie tak futurystyczne jak w aucie koncepcyjnym. Tu mamy 4 indywidualne fotele, wszystkie przesuwane wzdłuż auta. Pomiędzy nimi znalazła się szyna, pozwalajca na przemieszczanie np. uchwytu na napoje. Do tego sporo technicznych nowości, ale wszystko w bardzo klasycznym, ciekawym stylu. Producent podkreśla też praktyczne rozwiązania nad jakimi pracuje (np. zewnętrzne uchwyty do przewozu nart czy pojemnik na sprzęt sportowy w bagażniku).
Mini Crossover Concept - Mini SUV
Samochody koncepcyjne w niezobowiązujący sposób pozwalają zbadać reakcję rynku na nowe propozycje. Czy Mini Crossover Concept znajdzie uznanie? Zapewne, gdyż jest to zgrabne autko