Japoński producent modeli takich jak ASX miał wynik na poziomie 11 383 egzemplarzy, co w porównaniu z analogicznym miesiącem rok wcześniej oznacza wzrost o 38,4 proc.Tymczasem wchodząca w skład Grupy Renault rumuńska marka Dacia sprzedała we wrześniu na rynku europejskim 15 466 nowych samochodów, a więc o 12,1 proc. więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Wspomniany wcześniej Mitsubishi ASX został dobrze przyjęty przez klientów, również w Polsce. Według aktualnych danych do tej pory złożono w naszym kraju około 2 tys. zamówień na to auto, z czego liczba sprzedanych egzemplarzy wynosi 774.
Na brak klientów w Polsce nie może narzekać również Dacia, której nowy model Duster wywołał ogromne zainteresowanie mediów i szerokiej publiczności już na długo przed swoją rynkową premierą. Do tej pory samochód trafił do ponad tysiąca klientów, a we wrześniu (po raz kolejny zresztą na przestrzeni kilku ostatnich miesięcy) był to najpopularniejszy produkt w całej gamie modelowej Dacia.
Co ciekawe, w sierpniu zarówno Mitsubishi ASX, jak również Dacia Duster "wskoczyły" do pierwszej dwudziestki najpopularniejszych modeli na rynku polskim z identycznym wynikiem sprzedaży na poziomie prawie 300 sztuk.
Wracając do wrześniowego zestawienia na rynku europejskim, liderem sprzedaży wśród marek pozostaje Volkswagen, który sprzedał 134 422 auta (-12 proc.).
Pierwsza piątka najpopularniejszych marek rynku europejskiego za wrzesień przedstawia się następująco (podano udział rynkowy uzyskany we wrześniu 2010 oraz we wrześniu 2009):
1. Volkswagen: 10,9 proc. (11,2 proc.)
2. Ford: 8,7 proc. (9,8 proc.)
3. Opel/Vauxhall: 8,4 proc. (8 proc.)
4. Renault: 7,4 proc. (7,6 proc.)
5. Peugeot: 6,8 proc. (6,4 proc.)
Łącznie poziom wrześniowej sprzedaży nowych aut na rynku samochodowym UE był gorszy niż przed rokiem o 9,6 proc., natomiast wynik skumulowany to spadek o 4,3 proc..