Nowy 370Z Roadster został zaprojektowany od podstaw jako kabriolet. Operacja składania dachu może być przeprowadzona do prędkości 5 km/h, zajmuje 20 sekund i jest w pełni zautomatyzowana.

Tylnonapędowy pojazd zasilany jest przez 3,7-litrowy silnik V6, generujący 328 KM mocy. Dzięki wprowadzonym modyfikacjom jednostka napędowa spełnia rygorystyczne normy emisji spalin Euro 5.

Tak samo jak Coupe, 370Z ze składanym dachem jest dostępny w dwóch odmianach: jako 370Z Roadster i GT Pack. Każdy Roadster ma kompletne wyposażenie standardowe, obejmujące m.in. 18-calowe aluminiowe felgi, deflektor wiatrowy oraz wielofunkcyjna kierownicę.

GT Pack oferuje dodatkowo także skórzaną tapicerkę foteli ze wstawkami z tkaniny oraz układ przewietrzania foteli.

Jako wyposażenie opcjonalne oferowana jest między innymi 7-stopniowa automatyczna skrzynia biegów. Standardowa 6-stopniowa przekładnia manualna wyposażona jest w układ Synchro Rev Control, który zapewnia dopasowanie prędkości obrotowej silnika przy redukcji biegów, co pozwala zmieniać przełożenia w prawdziwie rajdowym stylu.

Nowy Roadster mierzy 4250 mm długości, 1845 mm szerokości i 1325 mm wysokości. Rozstaw osi skrócono w nim o 100 mm, a rozstaw kół zwiększono o 15 mm z przodu i o 55 mm z tyłu. Obniżono także środek ciężkości samochodu: teraz znajduje się on o 5 mm niżej niż u poprzednika.

Masę samochodu zmniejszono aż o 97 kg w porównaniu z modelem 350Z Roadster, dzięki zastosowaniu aluminium, z którego wykonano na przykład maskę silnika i drzwi. Roadster jest tylko o 28 kg cięższy od Coupe.

Nissan 370Z Roadster od 0 do 100 km/h rozpędza się w 5,5 sekundy ze skrzynią manualną lub w 5,8 sekundy z automatem. Prędkość maksymalna pojazdu wynosi 250 km/h.