Nowe stacje ładowania rozmieszczone w strategicznych lokalizacjach zwiększą gęstość istniejącej sieci i zapewnią użytkownikom pojazdów elektrycznych więcej swobody w planowaniu dalszych podróży.

Możliwość uzupełnienia energii w akumulatorach w czasie wielokrotnie krótszym niż przez standardowe powolne ładowanie z pewnością skłoni szerszą grupę klientów do zakupu pojazdu elektrycznego, takiego jak Nissan Leaf. Zaawansowane akumulatory litowo-jonowe Nissana Leaf można naładować na stanowisku szybkiego ładowania do 80 proc. pojemności w zaledwie 30 minut.

Zasięg miedzy ładowaniami wynoszący do 175 km jest wystarczający w przypadku większości użytkowników modelu Leaf, ale rozbudowana sieć stacji szybkiego ładowania zachęci kierowców do odbywania także dalszych podróży pojazdami elektrycznymi. "Tankowanie" elektrycznego Nissana na stacji szybkiego ładowania trwa nieco dłużej niż napełnianie zbiornika paliwa tradycyjnego samochodu, ale jest zdecydowanie tańsze.

Zwiększenie tempa rozbudowy sieci to efekt umowy zawartej przez Nissana z pięcioma czołowymi europejskimi dostawcami energii elektrycznej i infrastruktury do obsługi pojazdów elektrycznych. Umowa przewiduje przyspieszenie dostaw najnowszych szybkich ładowarek opracowanych przez Nissan Motor Co., Ltd., które są nawet o połowę tańsze i mniejsze od poprzedniej wersji tego urządzenia. Za cel postawiono sobie stworzenie sieci obejmującej kilka tysięcy stacji szybkiego ładowania w całej Europie do końca 2012 roku oraz kilkadziesiąt tysięcy takich stacji do 2015 roku.

Starając się jak najszybciej urzeczywistnić te zamiary, Nissan postanowił przekazać nieodpłatnie 400 urządzeń partnerom zeroemisyjnej mobilności i innym firmom z całej Europy zgłaszającym gotowość uczestniczenia w programie. Wszystkie te podmioty z entuzjazmem wspierają plany Nissana związane z wprowadzaniem pojazdów elektrycznych.

Po zakończeniu trwającej od 10 października selekcji firmy spełniające kryteria ustanowione przez Nissana będą mogły odebrać ładowarki. Warunki, jakie postawił Nissan to między innymi dogodna i dostępna lokalizacja, rozpoczęcie instalacji w lutym 2012 roku oraz zerowa lub obniżona stawka za ładowanie pojazdu dla wszystkich użytkowników modelu Nissan LEAF przez co najmniej rok.