X-Trial dostępny jest w trzech wariantach wyposażenia, różnią się one m.in. rodzajem napędu, czyli na jedną oś lub 4x4.

Napęd

Samochody dostępne w wariancie Visia posiadają napęd na jedną oś i są przeznaczone dla tych, którzy najczęściej jeżdżą ulicami w mieście. W wariancie z napędem, na dwie osie, zastosowano opracowany przez Nissana, sterowany elektronicznie napęd ALL MODE 4x4. Umożliwia on wybór między napędem na jedną oś, trybem Auto, lub Lock czyli stałym na cztery koła. Wyboru dokonuje się za pomocą pokrętła umieszczonego w konsoli centralnej. Ten inteligentny system, do prędkości 80 km/h ,w „domyślnym” trybie „Auto”, stara się przewidzieć poślizg kół i odpowiednio rozdzielić moc pomiędzy przednią i tylną osią. Powyższej tej prędkości system reaguje na buksowanie, dołączając napęd na tył, w celu zwiększenia przyczepności. W bardzo trudnych warunkach istnieje możliwość przy niskich prędkościach uruchomić stały napęd na cztery koła.

Łatwo pod górę

Nowy X-Trail na przedniej osi ma niezależne zawieszenie MacPhersona, z tyłu zaś niezależne zawieszenie, wielodrążkowe. To w połączeniu z czterema systemami elektronicznymi wspomagającymi jazdę, opracowanymi przez twórców Nissana, sprawia że podróżowanie X-Trailem jest komfortowe i bezpieczne. Warto dodać, że wszystkie wersje nowego X-Traila, wyposażone są w system wspomagania ruszania pod górę. W takiej sytuacji, system zwalnia hamulce wszystkich czterech kół, dopiero po upływie 2 sekund od zwolnienia hamulca, co znacznie usprawnia ten manewr. O jego zadziałaniu kierowca jest informowany zapaleniem się odpowiedniej kontrolki. Ta funkcja szczególnie przyda się kierowcom z małym doświadczeniem, którym ruszanie pod górę sprawia trudności.

W nowym Nissanie wykorzystano także system aktywnej kontroli toru jazdy, który na podstawie analizy wielu składowych, przyhamowuje poszczególne koła, w taki sposób, aby zapobiec podsterowności. W ten sposób system pomaga utrzymać bezpieczny tor jazdy, podczas pokonywania zakrętów.

Hamulce na dłużej

Również świetnie sprawdza się aktywny hamulec silnikowy, który pomaga zapanować nad mocą i sterownością przekładni Xtronic, poprzez hamowanie przy pokonywaniu zakrętów i wytracaniu prędkości. Pozwala też lepiej panować nad pojazdem, a przy okazji oszczędza hamulce w samochodzie. Na prostej drodze przydaje się system kontroli ruchów nadwozia, który monitoruje nawierzchnię, wykrywając nierówności i sterując pracą amortyzatorów.

Wszystkie te rozwiązania zastosowane w nowym Nissanie X-Trail, sprawiają, że równie dobrze czuje się on miejskiej dżungli, jak w na bezdrożach i polnych duktach.