W 5-drzwiowym Oplu Astra z nadwoziem typu hatchback i technologią Start/Stop udało się dodatkowo obniżyć emisję CO2 z dotychczasowych 109 do 104 g/km, a zużycie paliwa w cyklu mieszanym z 4,1 do 3,9 l/100 km. Dzięki wykorzystaniu tej technologii oraz całej gamy innych usprawnień mechanicznych i aerodynamicznych klienci w wielu krajach europejskich mogą liczyć na ulgi podatkowe.

Ceny Astry z silnikiem 1.3 w wersji ecoFlex i systemem Start/Stop w Niemczech rozpoczynają się już od 19 780 euro.

Astra ecoFlex jest napędzana ekonomicznym, wielozaworowym silnikiem Diesla 1.3 CDTI turbo o mocy 70 kW/95 KM. Jednostka ta przy prędkości obrotowej od 1750 do 3250 obr/min odznacza się momentem obrotowym rzędu 190 Nm. Silnik jest wyposażony w wielopunktowy układ wtryskowy ze wspólną wysokociśnieniową magistralą paliwową (common rail) o ciśnieniu wtrysku 1600 barów i jest doładowany za pomocą turbosprężarki o zmiennej geometrii łopatek.

Samochód wyposażono w nowy moduł sterowania silnikiem E59, a układ kontroli systemu recyrkulacji spalin (EGR) jest obecnie chłodzony płynem z układu chłodzenia silnika, co pozwoliło na obniżenie emisji spalin. Dodatkowo na układzie wydechowym jest standardowo montowany filtr cząstek stałych (DPF).

Silnik 1.3 CDTI ecoFlex został w Astrze zastosowany z 5-stopniową mechaniczną skrzynią biegów, która została zoptymalizowana pod kątem obniżenia zużycia paliwa.

5-drzwiowy hatchback z silnikiem 1.3 CDTI ecoFlex jest dostępny zarówno z systemem Start/Stop jak i bez niego, zaś nowe sportowe kombi nie będzie już dostępne bez tego systemu. Zużycie paliwa dla tej wersji wynosi 4,1 l/100 km, zaś poziom emisji CO2 to 109 g/km.

Astra 1.3 CDTI ecoFlex we wszystkich wersjach nadwozia odznacza się znacznie lepszymi właściwościami aerodynamicznymi dzięki aktywnej przysłonie zamontowanej na przedniej kratce wlotu powietrza: przy niskich prędkościach zasuwa pozostaje otwarta, zapewniając odpowiedni nawiew powietrza na chłodnicę silnika, zaś przy wyższych prędkościach samochodu zostaje ona automatycznie zamknięta, co umożliwia uspokojenie przepływu powietrza w przedniej części pojazdu. Dopełnieniem tego systemu są elementy przedniej części podwozia wyprofilowane w sposób zapewniający wysoką aerodynamikę. W celu obniżenia zużycia paliwa na desce rozdzielczej zmontowano wskaźnik informujący o potrzebie zmiany biegu. Wskaźnik ten jest oferowany we wszystkich wersjach Astry wyposażonych w mechaniczną skrzynię biegów.

Silnik ecoFlex montowany w Astrze to jeden z wielu silników serii ecoFlex, odznaczających się wyjątkowo niską emisją CO2: silnik 1.3 CDTI (70 kW/95 KM) montowany w Astrze emituje 94 g/km, zaś 2-litrowy CDTI Insigni (118 kW/160 KM) wytwarza zaledwie 129 g CO2 z każdym przejechanym kilometrem.

Opel inwestuje około miliarda euro w nowe układy napędowe, mające umożliwić ekologiczną jazdę samochodem. Wszelkie modyfikacje mają na celu optymalizację oferowanych przez Opla silników, możliwość zastosowania do ich napędu gazu LPG i gazu naturalnego CNG oraz popularyzację technologii Start/Stop. Działania te zostaną rozszerzone o nowe rozwiązania, na przykład napęd elektryczny o rozszerzonym zasięgu, który posłuży do napędu Ampery w roku 2011, napęd hybrydowy czy też napęd całkowicie elektryczny.