Program uzupełnia druga nowość: silnik 2.0 TFSI jest teraz dostępny również ze stałym napędem na wszystkie koła quattro.

1.8 TFSI waży 135 kg. Regulowany wałek rozrządu zaworów dolotowych poprawia stopień wypełnienia komór spalania, dwa wałki wyrównoważające gwarantują wysoką kulturę pracy. Pompa olejowa, dzięki swojej nowoczesnej technologii sterowania uzależnionego od zapotrzebowania zużywa niewiele energii i przyczynia się do obniżenia zużycia paliwa. Pompa ta podaje tylko taką ilość oleju, jaka jest potrzebna silnikowi w danym momencie. Przy bezpośrednim wtrysku benzyny, w jaki wyposażono ten nowy, najmniejszy silnik w modelach TT, paliwo jest wtryskiwane do czterozaworowej głowicy cylindrów z zasobnika ciśnieniowego pod ciśnieniem 150 bar przez sześciootworkowe wtryskiwacze o nowej konstrukcji. Tam miesza się z powietrzem, które przez przepustnice w układzie dolotowym wprawiane jest w odpowiedni ruch wirowy.

Silnik 1.8 TFSI uzyskuje z 1.798 cm3 pojemności skokowej podobną moc, jak przed kilkoma laty bezsprężarkowy V6, mianowicie 118 kW (160 KM). Moment obrotowy pozostaje na poziomie 250 Nm od 1.500 do 4.500 obr./min. Przy tym ten silnik zużywa 6,7 litra na 100 km

w wersji coupé i 6,9 litra na 100 km w roadsterze.

Silnik 1.8 TFSI, którego moment obrotowy jest przekazywany przez sześciobiegową skrzynię manualną na przednie koła. Przyspiesza on Audi TT Coupé do 100 km/h w 7,2 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 226 km/h. W Audi TT Roadster wartości te wynoszą odpowiednio 7,4 sekundy i 223 km/h.

Czterocylindrowy TFSI czerpie swoją siłę z 1.984 cm3 pojemności skokowej i tak jak jego mniejszy brat, łączy w sobie opracowany przez Audi bezpośredni wtrysk benzyny z turbodoładowaniem. Ta jednostka napędowa z czterema zaworami na każdy z cylindrów dysponuje mocą 200 KM i w zakresie między 1.700 obr./min a 5.000 obr./min przekazuje na wał korbowy stały moment obrotowy 280 Nm.

Prędkość maksymalna wynosi w wersji coupé 238 km/h, a w wersji roadster - 235 km/h. Na przyspieszenie od 0 do setki auta te potrzebują odpowiednio 6,2 sekundy lub 6,4 sekundy i spalają tylko 7,7 litra paliwa na 100 km (coupé) i 7.8 litra z nadwoziem typu roadster.

TT 1.8 TFSI i 2.0 TFSI quattro pojawią się w salonach już w połowie bieżącego roku.