Wprowadzony na rynek wiosną br. Unimog napędzany jest silnikami BlueEfficiency Power - trzema 4- i dwiema 6-cylindrowymi jednostkami o mocy od 156 KM do 299 KM. Ich konstrukcja pozwala na obniżenie zużycia paliwa (do 3 proc.) i emisji spalin.
W przypadku Arocsa gama silnikowa Euro VI obejmuje wytrzymałe i oszczędne 6-cylindrowe jednostki rzędowe o wysokim momencie obrotowym - łącznie 16 wariantów mocy w czterech wersjach pojemności, od 238 KM do 625 KM.
Na stoisku Mercedesa w Hanowerze pojawił się Unimog U 423 przygotowany do pracy w rolnictwie. Pojazd wyposażono w rolnicze opony i przeprojektowaną tylną przystawkę odbioru mocy. Połączenie to zostało opracowane zarówno z myślą o transporcie, jak i o pracach polowych.
W nowym Unimogu debiutuje nowy synergiczny napęd trakcyjny. Dostępny na życzenie, pozwala on podczas jazdy przełączać się z bezstopniowego napędu hydrostatycznego na ręczną zmianę biegów.
Za sterowanie narzędziami odpowiada nowa, płynnie sterowana hydraulika robocza, pracująca z jeszcze większą precyzją. Zapewnia ona o około 30 proc. wyższą moc hydrauliczną.
Szczególnie wydajną alternatywę dla hydrauliki roboczej stanowi opcjonalna hydraulika siłowa VarioPower, która może służyć do napędzania platform i wind załadowczych lub osi napędowych.
Ciągnik siodłowy Arocs 2042AS z napędem na wszystkie koła przeznaczony jest do transportu dużych ładunków z wysoką prędkością.
Istotny udział ma tu nowy, wydajny układ napędowy Arocsa: standardowo siłę napędową do kół przenoszą zautomatyzowane przekładnie Mercedes PowerShift 3. Oferują one specjalne tryby pracy, zaprojektowane z myślą o zróżnicowanych zastosowaniach.
Arocs przeznaczony jest do ekstremalnych zadań w trudnych warunkach, a jego solidną, bezkompromisową konstrukcję cechuje przede wszystkim wysoka ładowność i znakomita stabilność.