Sportowy Golf wyróżnia się czerwonymi zaciskami hamulców, dwiema końcówkami układu wydechowego i sportowym zawieszeniem. Kolejne cechy charakterystyczne GTI to: 17-calowe felgi aluminiowe „Brooklyn” z oponami 225/45, poszerzone progi, dyfuzor i przyciemnione tylne światła diodowe (z LED-owym oświetleniem tablicy rejestracyjnej).
We wnętrzu uwagę zwracają sportowe siedzenia pokryte tapicerką w kratę, czarna podsufitka i czerwone oświetlenie Ambient. Do tego dochodzą sportowe elementy wyposażenia, takie jak: sportowa multifunkcyjna kierownica, wyświetlacz premium, specjalne listwy dekoracyjne oraz nakładki na pedały ze stali nierdzewnej.
Auto jest napędzane benzynowym, turbodoładowanym silnikiem 2.0 TSI o mocy 220 KM. Po raz pierwszy w historii modelu będzie dostepny fabryczny pakiet zwiększający moc do 230 KM. Pakiet dodatkowo wprowadza mechaniczną blokadą mechanizmu różnicowego. Obie wersje dysponują maksymalnym momentem 350 Nm.
220-konny Golf GTI rozpędza się od 0 do 100 km/h w 6,5 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 246 km/h. GTI z pakietem Performance rozpędza się maksymalnie do 250 km/h, a sprint do „setki” zajmuje mu 6,4 sekundy.
Oba warianty GTI są wyposażone w system Start-Stop i spełniają normę emisji spalin Euro 6, która zacznie obowiązywać od 2014 roku. Standardowo oferowana jest 6-stopniowa, manualna ksrzynia biegów. Przekłądania DSG wymaga dopłaty.
Sprzedaż nowego Volkswagena Golfa GTI rozpocznie się w Polsce w maju br.
Galeria zdjęć
Nowy Volkswagen Golf GTI
Nowy Volkswagen Golf GTI
Nowy Volkswagen Golf GTI
Nowy Volkswagen Golf GTI
Nowy Volkswagen Golf GTI
Nowy Volkswagen Golf GTI
Nowy Volkswagen Golf GTI