Z dwójki najbardziej luksusowych VW ten odniósł znacznie większy sukces - w ciągu 10 lat sprzedało się na świecie aż 720 tys. Touaregów (wynikami sprzedaży Phaetona w Wolfsburgu nie lubią się chwalić...). Druga generacja, obecna na rynku od 2010 r. właśnie doczekała się face liftingu.
Zmiany wyglądu są natury kosmetycznej i nie rzucają się w oczy – zmieniono kształt reflektorów (nie mają one teraz już wcięcia) i odwrócono trapezowy dolny wlot powietrza w zderzaku. Dzięki tym zmianom front samochodu nabrał bardziej agresywnego wyglądu.
Lista wyposażenia seryjnego wzbogaciła się o reflektory ksenonowe, 8-stopniową automatyczną skrzynię biegów z funkcją żeglowania (rozłączanie napędu, gdy jedziemy ze stałą prędkością) oraz hamulec pokolizyjny, który po pierwszym uderzeniu pojazdu go zatrzyma zmniejszejąc ryzyko uderzeń rykoszetowych.
Opcjonalna nawigacja ma teraz łącze internetowe, przez które potrafi pobierać mapy Google'a, a także wyświetlać funkcję Street View czy aktulizować dane o ruchu on-line. Aktywny tempomat został uzupełniony o funkcję jazdy w korku (ruch stop&go), a także układ awaryjnego hamowania w razie grożącej kolizji w mieście.
Auto miało swoją premierę na salonie w Pekinie, w polskich salonach powinno się pojawić późnym latem.
Galeria zdjęć
Zwracamy uwagę na nowy wzór felg (opcjonalnie można zamówić nawet 21-calowe) oraz chromowaną listwę wokół pojazdu
Więcej chromu, nieco inne reflektory i zmieniony kształt wlotów powietrza - zmiany w przodzie Touarego są dyskretne, ale sprawiają, że auto wygląda agresywniej
Oprócz chromowanej listwy, tył pozostał bez zmian. Światła są wykonane częściowo w technice LED
Dolny wlot powietrza zmienił kształt - trapez jest teraz szerszy u dołu, jest też więcej chromu. Reflektory straciły wcięcie w rogu stykającym się z grillem. Seryjnie montowane są ksenony
Wszystkie skrzynie biegów mają teraz funkcję żeglowania, czyli wrzucania na „luz” gdy nie naciskamy pedału gazu
Design deski rozdzielczej pozostał bez zmian, pojawiły się nowe kolory skórzanej tapicerki. System informacyjno-multimedialny został rozszerzony o łącze z internetem oraz funkcje dostarczane przez Googla: mapy, Street View oraz informacje o ruchu drogowym. Te same dostępne są m.in. w nawigacjach Audi