Opel podkreśla, że wszystkie zmiany wersji wersji GSi zostały wprowadzone, by zwiększyć przyjemność prowadzenia. Utwardzono zawieszenie, które w połączeniu z napędem na wszystkie koła zapewnia większą stabilność potwierdzoną podczas jazd na torze Nürburgring. „Nowa Insignia GSi okrążyła Północną Pętlę szybciej niż mocniejsza Insignia OPC poprzedniej generacji” — powiedział Volker Strycek, dyrektor ds. samochodów wyczynowych i sportu. Stało się tak między innymi dlatego, że GSi jest o 160 kilogramów lżejsza od analogicznej Insignii OPC z silnikiem 2.8 V6 Turbo.
Inżynierowie pracujący na Nürburgringu — w miejscu, które potrójny mistrz świata F1, Jackie Stewart, nazwał „Zielonym Piekłem” — zaprojektowali zupełnie nowe podwozie do wersji GSi. Krótsze sprężyny obniżyły GSi o 10 milimetrów, a specjalne sportowe amortyzatory ograniczają przechyły nadwozia do minimum. Odpowiednio dostosowano także potężne hamulce Brembo z czterotłoczkowymi zaciskami, które kryją się za 20-calowymi felgami i oponami Michelin Pilot Sport 4 S.
Kierowca może wybrać jeden z trzech trybów jazdy: Standard, Tour lub Sport. Wyłącznie w wersji GSi dostępny jest także tryb Competition aktywowany przyciskiem ESP. Dwukrotne jego naciśnięcie pozwala zwiększyć nadsterowność i wyłączyć kontrolę trakcji.
Duże znaczenie ma też standardowy napęd na wszystkie koła z wektorowaniem momentu obrotowego. Konwencjonalny mechanizm różnicowy tylnej osi zastąpiono dwoma sprzęgłami, które umożliwiają w ułamku sekundy indywidualne zwiększenie prędkości każdego z tylnych kół. W ten sposób w Insignii GSi niemal całkowicie wyeliminowano uciążliwą podsterowność. Podczas szybkiej jazdy przydają się również sportowo wyprofilowane i zaprojektowane specjalnie do GSi skórzane fotele.
Nie bez znaczenia podczas prób sportowych jest nisko położony środek ciężkości i odchudzona konstrukcja. Ciekawi jesteśmy jak dwulitrowy turbodoładowany silnik benzynowy, który rozwija 260 KM i 400 Nm, poradzi sobie ze sporej wielkości wozem. W niedalekiej przyszłości Insignia GSi będzie również oferowana z mocnym dieslem.
Opel Insignia GSi zostanie pokazany podczas międzynarodowego salonu IAA we Frankfurcie (14–24 września 2017 r.), a samochód będzie można zamawiać u dealerów od połowy października.
33 lata tradycji: modele Opla w wersji GSi
Insignia GSi kontynuuje długą tradycję sportowych Opli z oznaczeniem GSi. Jako pierwsze emocji dostarczyły modele Manta GSi i Kadett GSi (115 KM z 1,8 litra pojemności) w 1984 roku. Już cztery lata później 2‑litrowy 16‑zaworowy silnik DOHC w modelu Kadett 2.0 GSi 16V generował moc 150 KM. Ten sam silnik trafił też do pierwszej Astry, a w 1993 roku pojawiła się alternatywa w postaci 125‑konnej Astry 1.8 GSi. Różne generacje modelu Corsa także były oferowane w odmianie GSi, począwszy od Corsy A (1988 r.) ze 100‑konnym silnikiem, która dziś jest poszukiwanym klasykiem. Ostatnią była Corsa D wprowadzona w sierpniu 2012 roku.