„To dla nas dobry dzień. Produkcja modelu Mokka w Saragossie umożliwi nam lepsze wykorzystanie naszych zakładów w Europie oraz szybszą obsługę klientów” – mówi Michael Lohscheller, dyrektor finansowy Grupy Opel. „Mokka niezmiennie cieszy się ogromnym zainteresowaniem. Od momentu wejścia na rynek latem 2012 r. znalazła już ponad 275 tys. nabywców. W rezultacie, w ciągu zaledwie dwóch lat, ten sportowo-użytkowy samochód stał się naszym trzecim najważniejszym produktem. Mokka łączy w sobie atrakcyjność naszych najnowszych modeli i tradycyjne wartości marki Opel”.

Opel planuje w tym roku zainwestować łącznie blisko 210 mln euro w ten ważny hiszpański zakład produkcyjny. W 2013 roku zainwestowano tu 168 mln euro. Na przygotowanie zakładu do produkcji modelu Mokka przeznaczono w początkowej fazie 80 mln euro. Od czasu uruchomienia fabryki w 1982 r. zainwestowano w nią już ponad 4,3 mld euro.

Produkcja subkompaktowego SUV-a w Hiszpanii zapewnia około 5700 miejsc pracy w zakładzie. Poza modelem Mokka w Saragossie produkowane są również Corsa i Meriva. W tym roku zakład będzie także świętował rozpoczęcie produkcji modelu Corsa piątej generacji.

Fabryka w Saragossie została przygotowana do rozpoczęcia produkcji Mokki w rekordowym czasie. Decyzję o produkcji modelu w Europie ogłoszono zaledwie rok temu. Sprawna realizacja planu była możliwa dzięki świetnej międzynarodowej współpracy z General Motors. Dotychczas Mokka była produkowana wyłącznie w Korei Południowej.

Początkowo w produkcji zostanie zastosowany system CKD (montaż od podstaw) bazujący na zestawach części sprowadzanych z Korei. W kolejnych latach liczba części produkowanych lokalnie będzie stopniowo rosła. „Produkcja modelu Mokka w Europie jest zgodna z naszą polityką, by tworzyć samochody tam, gdzie są sprzedawane” – wyjaśnia Michael Lohscheller. „W tym roku z linii montażowej w Saragossie zjedzie około 20 tys. egzemplarzy Mokki. W przyszłym roku liczba ta znacząco wzrośnie”.