Logo

PKP CARGO kupi 10 lokomotyw za blisko 200 mln zł

Od kilku lat PKP CARGO realizuje skuteczną ekspansję zagraniczną w zakresie kolejowych przewozów towarowych. Do realizacji przewozów wykorzystywane są lokomotywy wielosystemowe. Spółka sukcesywnie powiększa park taborowy tego typu maszyn. W latach 2008-2009 PKP CARGO użytkowało sześć lokomotyw wielosystemowych, a od 2010 roku wozi towary dziesięcioma takimi lokomotywami. Dziewięć z nich jest dzierżawionych, podczas gdy jedna jest własnością PKP CARGO. Odpowiadając na stale rosnące zapotrzebowanie na przewozy zagraniczne, w najbliższych latach przewoźnik planuje stopniowo zwiększać liczbę lokomotyw wielosystemowych.

– Powiększenie parku taborowego o kolejne lokomotywy wielosystemowe jest naturalną konsekwencją realizowania strategii PKP CARGO. Pozwoli nam to na wzmocnienie pozycji na rynkach ościennych. Nasze lokomotywy mogą jeździć już w ośmiu krajach, przez które przebiegają i krzyżują się główne szlaki transportowe Europy. To potencjał, który będziemy wykorzystywać – mówi Adam Purwin, prezes PKP CARGO.

Największy polski i drugi w Unii Europejskiej kolejowy przewoźnik towarowy notuje sukcesywny wzrost wykorzystania lokomotyw wielosystemowych poza granicami kraju. Stabilizacja pozycji spółki na rynkach zagranicznych i planowany dalszy wzrost przewozów międzynarodowych pozwala na podjęcie decyzji o zakupie kolejnych lokomotyw.

– Sukcesywnie zwiększamy zasięg terytorialny, na którym możemy wozić towary, i dlatego chcemy dysponować odpowiednią liczbą lokomotyw, którymi wykonamy przewozy dla naszych klientów za granicą – mówi Wojciech Derda, członek zarządu PKP CARGO ds. operacyjnych.

Obecnie PKP CARGO prowadzi analizę, na podstawie której podejmie decyzję o sposobie finansowania zakupu nowych lokomotyw.

Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu