Może się wydawać, że po wlaniu oleju do silnika zamykamy go korkiem i w ten sposób od wszelkich czynności zewnętrznych, a olej krąży w układzie, smarując współpracujące elementy silnika, i może tak działać bez ograniczeń.

W najnowszym „Poradniku” wyjaśniamy, co sprawia, że olej należy wymieniać częściej. Co pozwala wydłużyć okresy między wymianami oleju oraz jak długo olej może chronić przed korozją.

Mniej więcej 10 lat temu sporą karierę medialną zrobił emerytowany (a niegdyś wysoko postawiony) pracownik jednego z europejskich oddziałów marki Castrol, który twierdził publicznie, że pomysł wymiany oleju w samochodach to spisek producentów naciągających użytkowników na pieniądze, gdyż olej w silniku nie tylko nie traci swoich właściwości, lecz w miarę używania są one coraz lepsze.

W najnowszym „Poradniku” przypominamy o wymianie nie tylko oleju w silniku, lecz także w skrzyni biegów – zwłaszcza automatycznej. Fabryczne interwały serwisowe, jeśli są naciągane, to w drugą stronę: oleje wymienia się za rzadko (w przypadku niektórych skrzyń biegów – według producentów – wcale), wszystko po to, by „na papierze” obniżyć koszty eksploatacji samochodów.

Z najnowszego wydania miesięcznika „Auto Świat Poradnik” 10/2017 dowiecie się wielu ciekawych rzeczy jak m.in. czy wolno naprawiać auto pod domem, jak mniej płacić za części zamienne, jak samodzielnie zabezpieczyć lakier auta na lata.

Foto: auto świat / Auto Świat

Najnowsze wydanie miesięcznika „Auto Świat Poradnik” 10/2017 w sprzedaży od 5 października 2017 r.

Miłej lektury!