Fiat Ducato jest idealną bazą pod zabudowę kampera. Od lat zresztą cechy Ducato (w wersji furgon, kabina łączona z ramą AL-KO i podwozia pod zabudowę) przemawiają na korzyść tego samochodu. Projekt podwozia umożliwia optymalne wykorzystanie jego rozmiarów, a udoskonalenie kabiny poprawiło jej funkcjonalność i ergonomię.
Kompaktowy przód i kabina pasażerska mają niewielki przedni zwis, który ułatwia manewrowanie pojazdem (mały promień skrętu) i pozwala zoptymalizować miejsce na część mieszkalną w samochodzie. Ważnymi cechami modelu Ducato są również komfort jazdy i bardzo dobra widoczność oraz liczne systemy bezpieczeństwa zarówno aktywnego, jak i biernego.
Ten model wyróżnia się stylizacją nawiązującą do aut osobowych, zapewniając kierowcy i pasażerom świetne samopoczucie we wnętrzu auta. Stanowi gwarancję bezpiecznych i wygodnych wakacji. Fiat oferuje bogatą gamę silników Multijet II i skrzyń biegów, w tym zautomatyzowaną przekładnię, która jest dostępna z silnikami o mocach 130, 148 i 177 KM.
Fiat Ducato w wersji furgon, szczególnie z podwyższonym dachem i długim rozstawem osi, ma właściwości, które są kluczowe dla producentów, w efekcie dla użytkowników kamperów. Kwadratowy regularny kształt oraz szerokość przedziału ładunkowego umożliwiają poprzeczne zabudowanie łóżka. Każdy centymetr w Ducato można wykorzystać w maksymalnym stopniu, by najwięcej miejsca przeznaczyć na ekwipunek potrzebny podczas wyjazdów na wypoczynek.
Bazowe Ducato jest liderem w tej branży, a jego podwozie stało się wzorcem dla wszystkich europejskich producentów samochodów kempingowych. W ostatnich dziesięciu latach ponad 500 tys. rodzin podróżowało kamperem zbudowanym na bazie Fiata Ducato, czerpiąc radość z wyjazdów i mając poczucie bezpieczeństwa.
Duże doświadczenie Fiat Professional znajduje odzwierciedlenie w ofercie usług fiatcamper.com, która jest skierowana do podróżujących kamperami zbudowanymi na podstawie modelu Ducato. Dzięki niej można lepiej przygotować się do podróży, wymienić doświadczenia i w razie konieczności skorzystać z pomocy.
Galeria zdjęć
Gama wersji Ducato do budowy kamperów obejmuje różnego rodzaju ramy z kabiną oraz podwozia do Integrali.
Specjalna wersja przeznaczona do łączenia z niskimi ramami firmy AL-KO.
Fiat oferuje wysokie podwozia do zabudowy (w kilku rozstawach osi) wyposażone w kompletny układ napędowy, fotele oraz deskę rozdzielczą bez kabiny. Są to bazy do budowy kamperów typu Integral.
Fiat oferuje wysokie podwozia do zabudowy (w kilku rozstawach osi) wyposażone w kompletny układ napędowy, fotele oraz deskę rozdzielczą bez kabiny. Są to bazy do budowy kamperów typu Integral.
Tylko dla dużych firm karawaningowych Fiat oferuję kabinę z kompletnym układem napędowym przeznaczoną do łączenia z lżejszymi o 145 kg i niższymi (do 220 mm) ramami (AMC z tylną osią) firmy AL-KO.
Tylko dla dużych firm karawaningowych Fiat oferuję kabinę z kompletnym układem napędowym przeznaczoną do łączenia z lżejszymi o 145 kg i niższymi (do 220 mm) ramami (AMC z tylną osią) firmy AL-KO.
Ramy AL-KO typu AMC są produkowane w 10 długościach rozstawu osi i aż w 12 rodzajach zwisu za tylną osią. Zamawiający może także wybrać rodzaj tylnego zawieszenia, które jest oferowane z trzema rozstawami kół.
Ramy AL-KO typu AMC są produkowane w 10 długościach rozstawu osi i aż w 12 rodzajach zwisu za tylną osią. Zamawiający może także wybrać rodzaj tylnego zawieszenia, które jest oferowane z trzema rozstawami kół.
Ramy AL-KO typu AMC są produkowane w 10 długościach rozstawu osi i aż w 12 rodzajach zwisu za tylną osią. Zamawiający może także wybrać rodzaj tylnego zawieszenia, które jest oferowane z trzema rozstawami kół.
Kabina Fiata Ducato może być także łączona z lekką ramą wyposażoną w dwie tylne osie. Na tego typu ramach powstają kampery, których długość nadwozia może przekraczać 8 m.
Kabina Fiata Ducato może być także łączona z lekką ramą wyposażoną w dwie tylne osie. Na tego typu ramach powstają kampery, których długość nadwozia może przekraczać 8 m.
Podstawowy silnik Diesla o pojemności 2.0 osiąga moc 115 KM przy 3700 obr./min i moment 280 Nm przy 1500 obr./min.
130 KM osiąga przy 3600 obr./min i 320 Nm przy 1800 obr. W mocniejszej wersji – 148 KM przy 3600 obr./min i 350 Nm przy 1500 obr./min.
Najmocniejszy i największy silnik o pojemności 2999 cm3 generuje moc 177 KM przy 3500 obr./min oraz 400 Nm przy 1400 obr./min.
Ducato to komfort i bezpieczeństwo – wygodne fotele kapitańskie z wbudowanymi zagłówkami i obrotnicą, regulowana kierownica ze wspomaganiem hydraulicznym. W opcji jest automatyczna klimatyzacja.
Standardowo jest oferowana 6-biegowa manualna skrzynia, w opcji wersja zautomatyzowana.
Standardowo jest oferowana 6-biegowa manualna skrzynia, w opcji wersja zautomatyzowana.
W 2014 r. niemiecka firma Hymer zaprezentowała odświeżoną linię Camper Vanów bazującą na nowym Fiacie Ducato. Najmniejszy Hymer Sydney zbudowano na Ducato z najkrótszym rozstawem osi. Projektanci po raz pierwszy zastosowali unoszony dach nie tylko w modelu Sydney, ale także w długich wersjach z wysokim dachem, np. Sierra Nevada.
Unoszony dach tworzący dodatkową sypialnię nie jest rozwiązaniem nowym, ale to Hymer zastosował go po raz pierwszy w Ducato.