W podjęciu decyzji pomagają różne raporty awaryjności., które jednak często się od siebie różnią. Każdy ranking niezawodności ma innych liderów, częściej są one zgodne w kwestii przegranych. Inne są źródła danych i metody ocen samochodów. Ten fenomen wyjaśniamy, jednocześnie podpowiadając, jak skorzystać z dostępnych publikacji, by nie zostać wprowadzonym w błąd.

Najlepsze i najgorsze opony na lato. Które opony są warte zakupu, a jakich należy unikać? Tylko co trzecia spośród opon, które trafiły do naszego tegorocznego testu, zapewnia odpowiedni – naszym zdaniem – poziom bezpieczeństwa. O tym, jaka opona jest dobra, nie dowiecie się z obowiązkowych etykiet. Prawdę o jakości ogumienia mówią tylko niezależne testy.

Wiosenny przegląd klimatyzacji. To, że w poprzednich sezonach klimatyzacja działała poprawnie, nie znaczy wcale, że po zimie uda się ją w ogóle uruchomić. Jak uniknąć rozczarowań przy pierwszych upałach?

Warsztatowe usługi polerowania i zabezpieczenia lakieru są drogie, bo zabierają sporo czasu. Jesli go mamy, warto spróbować to zrobić samodzielnie. Radzimy, jak umyć, dokładnie doczyścić, a następnie wypolerować lakier. Każdy może to zrobić prawie tak dobrze jak zawodowiec.

Po używany samochód wybraliśmy się tym razem do Szwajcarii. Ponoć wszystkie samochody z tego kraju są zadbane, świetnie wyposażone i nawet po przebiegu 200 tys. km pachną salonem. Tymczasem handlarze ściągają do Polski głównie zajeżdżony złom lub rozbitki – aby mieć auto zgodne ze stereotypem, trzeba po nie jechać samemu. I słono zapłacić.

Punkty karne: za co i w jaki sposób? Otrzymuje się je tak często jak mandaty i grzywny za wykroczenia drogowe, choć tabela punktów i taryfikator mandatów to różne, niekompatybilne ze sobą dokumenty. Liczba punktów karnych, jakie grożą kierowcy za różne wykroczenia, ma się nijak do wysokości mandatów wyszczególnionych w taryfikatorze.

Fabryczna nawigacja – prowadzi w stronę kłopotów. Nawet w kilkuletnim samochodzie firmowa nawigacja może być źródłem sporych problemów. Płatne aktualizacje są drogie i ...często nieaktualne. Naprawa może nas także słono kosztować, bo sprzęt zaskakująco łatwo się psuje. Wydający niemałe pieniądze, otrzymujemy tylko jednorazowa aktualizację mapy, która i tak jest mało aktualna w chwili zakupu nośnika!

Foto: auto świat / Auto Świat

To tylko wybrane tematy z najnowszego wydania miesięcznika „Auto Świat Poradnik” (4/207), który dostępny jest w sprzedaży od 6 kwietnia 2017 r.

Zapraszamy do lektury!