Powrót do manualnej skrzyni biegów w wersji GT3 z pewnością ucieszy wszystkich miłośników sportowej jazdy. Jakież to było oburzenie wśród klientów, gdy poprzednia wersja 911 GT3 oferowała wyłącznie automat. Na szczęście Porsche słucha swoich odbiorców, poszło po rozum do głowy i przywróciło sześciostopniowego manuala.
Natomiast nie bardzo rozumiemy istotę zabiegu stylistycznego pod nazwą „pakiet Touring”, który łagodzi charakter GT3. Przecież z założenia wiadomo, że to samochód najbliższy wyścigom samochodowym. Na jego bazie powstaje pucharowe GT3 Cup. Powinno, tak jak dotychczas, z daleka emanować mocą, siłą i precyzją na torze. Potencjalny kupiec powinien wiedzieć, że będzie twardo, głośno, efektownie. A jak takiego auta nie potrzebuje, to do wyboru ma milion innych wersji 911.
Pakiet Touring oferuje mniej zadziorne zderzaki, a przede wszystkim brak sztywnego, wielkiego skrzydła! W jego miejscu zamontowano elektrycznie chowany spojler z 911 Carrera wyposażony w aerodynamicznie ukształtowaną krawędź odrywania strumienia powietrza (tzw. listwę Gurneya). Generalnie odmiana Touring stanowi „reinterpretacje i modyfikacje koncepcji Carrera RS z 1973 roku.” Wnętrze zostało wykończone klasyczną tkaniną. Zamiast Alcantary przeważają tu wysokiej jakości wykończenia ze skóry. Gładka skóra pokrywa koło kierownicy, dźwignię zmiany biegów, podłokietniki drzwi, pokrywę schowka na konsoli środkowej oraz wewnętrzne klamki drzwi. Obicia centralnych elementów foteli wykonano z tkaniny, na zagłówkach wytłoczono herb Porsche, a wszystkie przeszycia w częściowo wykończonej skórą kabinie mają kolor czarny. Całości dopełniają elementy ozdobne z czarnego aluminium.
Porsche 911 GT3 Touring napędza silnik wolnossący (jeden z ostatnich w gamie Porsche!) o pojemności 4.0 litra. Jednostka dysponuje mocą 500 KM oraz 460 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Przy optymalnej zmianie biegów 911 GT3 z pakietem Touring rozpędza się od 0 do 100 km/h w 3,9 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 316 km/h.
Pomijając pakiet Clubsport oraz elementy wykończenia z Alcantary, 911 GT3 z pakietem Touring dostępne jest z praktycznie wszystkimi opcjami oferowanymi przez Porsche. Ich lista obejmuje m.in. pełną gamę odcieni lakieru i obręczy kół, ceramiczny układ hamulcowy PCCB, system unoszenia przedniej osi, reflektory LED, wszystkie warianty foteli, pakiet Sport Chrono oraz systemy nagłośnienia. Ponadto auto wyposażone jest w standardzie w aplikację Porsche Track Precision. Pozwala ona kierowcy wyświetlać, rejestrować i analizować szczegółowe dane przejazdów na ekranie smartfona.
Porsche 911 GT3 z pakietem Touring można już zamawiać w salonach sprzedaży. Auto zostało wycenione na 788 960 zł.