Jeśli chodzi o auta 6- i 7-letnie, to diagności mieli najwięcej zastrzeżeń do stanu układu napędowego i zawieszenia (w obu przypadkach dwukrotny wzrost usterkowości w porównaniu z 4- i 5-latkami) oraz kondycji układu wydechowego badanych samochodów. Natomiast średnia awaryjność większości pozostałych podzespołów (np. „elektryki”,układu kierowniczego i hamulców) nie uległa tym razem godnej odnotowania zmianie. Na przykładzie tego przedziału wiekowego – tak jak i dwóch poprzednich – można bez trudu zauważyć, że najwyższe miejsca w rankingu tradycyjnie zajmują auta niemieckie i japońskie, a na cenzurowanym znajdują się przede wszystkim samochody z Włoch i Francji. Wśród pojazdów segmentu A i B tym razem na wyróżnienie zasługują dwa auta japońskie: Mazda Demio i Toyota Yaris. W przeciwieństwie do Yarisa Demio to samochód mało znany na naszym rynku. Jest to jednak auto godne polecenia ze względu na bardzo duże i funkcjonalne wnętrze. Wysokie miejsce zajął Smart Fortwo (15. pozycja). Pozostali przedstawiciele „maluchów” wypadli już zdecydowanie gorzej. I tak np. 42. miejsce VW Polo trudno uznać za dobry wynik. Poniżej przeciętnej wypadły także m.in. Seat Ibiza/Cordoba oraz tak lubiany przez panie Ford Ka. W tym aucie bardzo często zawodzi przednie zawieszenie, choć jego największą bolączką jest korozja, atakująca nawet elementy nośne. Wśród kompaktów warto zwrócić uwagę na wysokie miejsca Toyoty Corolli, Nissana Almery, Audi A3 oraz VW Golfa IV generacji. Zaskakująco nisko, bo dopiero na 34. miejscu, sklasyfikowano Hondę Civic, zajmującą z reguły wysokie lokaty w naszym Narodowym Auto Teście. Przyczyną dalszej pozycji tak lubianego u nas „japończyka” były przede wszystkim usterki tylnego zawieszenia. Przeciętnie wypadły popularne auta: Ford Focus (awarie układu hamulcowego, a także problemy z oświetleniem) oraz Opel Astra (luzy w układzie kierowniczym, korozja układu wydechowego). Negatywnie wyróżniają się konstrukcje włoskie i francuskie. Alfa Romeo 147 i Fiat Bravo/Brava mają przede wszystkim kłopoty z „elektryką” i zawieszeniem, a Renault Scénic dodatkowo z oświetleniem, a także układem hamulcowym. W klasie wyższej i średniej na uznanie zasługują wysokie pozycje Hondy Accord, Toyoty Avensis, Audi A4 oraz dobra lokata Mercedesów klasy C. Natomiast zaskakuje niska trwałość aut BMW: „trójkę” i „siódemkę” sklasyfikowano na słabej, 77. pozycji, a „piątkę” na 62. Rozczarowuje też 77. miejsce Mercedesa klasy E oraz 75. Audi A8. Bardzo dobrze wypadły za to japońskie SUV-y i terenówki: Subaru Forester, Toyota RAV4, Mitsubi-shi Pajero oraz Honda CR-V. Gorzej radzą sobie Mercedes klasy M (problemy z zawieszeniem, oświetleniem i układem kierowniczym) oraz Jeep Grand Cherokee (wycieki oleju, szwankujące tylne zawieszenie). Łatwo zauważyć słabą jakość większości dużych vanów, m.in. popularnych „trojaczków” – VW Sharana, Seata Alhambry i Forda Galaxy. Ostatnie miejsce tradycyjnie przypadło Kii Carnivalowi. Wśród aut sportowych na prowadzeniu ponownie Porsche 911 i Boxster. Bardzo dobrą, 7. pozycję zajął najpopularniejszy roadster świata, czyli Mazda MX-5.Dla przypomnienia informujemy, że Stowarzyszenie Nadzoru Technicznego TÜV publikuje zestawienie najbardziej i najmniej zawodnych samochodów w oparciu o badania prowadzone w Niemczech. Raport powstaje na podstawie danych zgromadzonych przez diagnostów podczas obowiązkowych przeglądów rejestracyjnych i należy go traktować jako jedną ze składowych przy ocenie jakości używanych aut. Sprawdzane są m.in.: elementy nośne podwozia i nadwozia pod kątem korozji, zawieszenie, układ kierowniczy, silnik, elementy układu przeniesienia napędu, „elektryka”, układ hamulcowy oraz wydech.
Raport TUV 2009: samochody 6- i 7-letnie - Niespodzianek nie było
Wzrost usterkowości 6- i 7-latków w porównaniu z poprzednią kategorią wiekową wynosi 4,7 proc. Jest to jednak normalne i nie można mówić o drastycznym pogorszeniu jakości kontrolowanych przez TÜV pojazdów.