Renault Polska podało ceny swoich elektrycznych modeli, które wkraczają na polski rynek. Za Renault Fluence Z.E. trzeba zapłacić od 109 990 złotych, natomiast dostawcze Kangoo Z.E. kosztuje od 79 900 zł.

Renault Fluence Z.E.

Mierząca 4,75 m długości elektryczna wersja Renault Fluence jest o 13 cm dłuższa od tego samego samochodu w wersji z silnikiem spalinowym, co umożliwiło umieszczenie akumulatorów za tylnymi fotelami. W kabinie Renault Fluence Z.E. znajdują się wszystkie elementy występujące w wersji z silnikiem spalinowym. Jedynie obrotomierz jest zastąpiony licznikiem wskazującym zasięg samochodu i podającym informacje o naładowaniu akumulatorów.

Konsola centralna zawiera oznaczenia przypominające dostępne położenia dźwigni sterującej (jazda do przodu, wsteczny bieg, luz i parking). Renault Fluence Z.E. jest kierowane do rodzin poszukujących przestronnego i wygodnego samochodu.

Silnik elektryczny samochodu Fluence Z.E. jest silnikiem typu synchronicznego z uzwojonym wirnikiem. Jego maksymalna moc wynosi 70 kW i jest uzyskiwana przy 11 000 obr./min, natomiast maksymalny moment obrotowy tego silnika sięga 226 Nm. Jego masa wynosi 160 kg.

Akumulator litowo-jonowy zamontowany w samochodzie Fluence Z.E. ma wydajność energetyczną 22 kW/h. W samochodzie seryjnym akumulator umieszczony jest za oparciem tylnych foteli tak, by zachować pojemność bagażnika 300 dm3 (VDA/ISO). Akumulator waży 250 kg. System odzyskiwania energii przy hamowaniu pozwala na doładowanie akumulatora.

Akumulatory Fluence Z.E mogą być ładowane na 3 różne sposoby:

- Z użyciem domowego gniazda 220 V 10 A lub 16 A przez czas od 6 do 8 godzin. Ten tryb ładowania jest najlepiej dostosowany do wykorzystania nocą lub w czasie pracy, gdyż pozwala na pobór energii elektrycznej w godzinach, w których obowiązują niższe stawki oferowane w niektórych krajach w porach o ograniczonym zużyciu energii.

- Korzystając ze stacji szybkiego ładowania prądem 400 V 32 A, które umożliwiają naładowanie akumulatorów w ciągu około 30 minut (dostępne w 2012 roku lub w 2013 roku, zależnie od modelu).

- W oparciu o system wymiany akumulatora Quickdrop, który pozwala na wymianę akumulatora w wyznaczonych stacjach obsługi w ciągu około 3 minut.

Renault Kangoo Z.E.

Renault Kangoo Express Z.E. to samochód dostawczy, przeznaczony głównie do eksploatacji w celach zawodowych. Model ten ma zasięg 160 km. Wersja elektryczna Kangoo posiada wszystkie zalety użytkowe wersji spalinowej - tę samą pojemność od 3 do 3,5 m3, ładowność (650 kg) i ten sam poziom komfortu. Dodatkowo gwarantuje cichą i elastyczną pracę silnika, wysoki moment obrotowy przy ruszaniu z miejsca, brak konieczności zmiany biegów, niski koszt użytkowania, oraz satysfakcję płynącą z jeżdżenia samochodem o zerowej emisji podczas eksploatacji.

Centralne umieszczenie akumulatorów pod podłogą pozwala na zachowanie ładowności porównywalnej z wersją z silnikiem spalinowym. Tylne, asymetryczne drzwi dwuskrzydłowe i boczne drzwi przesuwne ułatwiają dostęp do przedziału ładunkowego.

Silnik elektryczny Renault Kangoo Express Z.E. rozwija moc 44 kW. Jest on zasilany z akumulatora, o pojemności 22 kWh, który w seryjnym Kangoo Express jest umieszczony pod podłogą z tyłu bez zmniejszania objętości części ładunkowej. Renault Kangoo Express Z.E. jest ładowane przy pomocy gniazda umieszczonego pod klapką z przodu samochodu, obok prawego reflektora. Klasyczny sposób ładowania z domowego gniazda 220 V 16A zapewni naładowanie akumulatora samochodu czasie od 6 do 8 godzin. W ten sposób najlepiej ładować akumulator w czasie nocnego postoju samochodu lub w czasie pracy.