Renault Laguna 1.9 dTi - Głośna, ale trwalsza niż dCi

Auto Świat
Przygoda Renault z wtryskiem bezpośrednim w silnikach Diesla zaczęła się od jednostki 1.9 dTi, która w 1997 r. trafiła pod maskę kompaktowego modelu Mégane. Ten sam motor po niespełna roku zaczęto montować również w Lagunie I. Było to doskonałe uzupełnienie oferty silników wysokoprężnych, która do tej pory ograniczała się w tym popularnym modelu do ospałego 83-konnego diesla 2.2 D (przyspieszenie do „setki”: ponad 15 s) i jego turbodoładowanej wersji 2.2 TD o mocy 113 KM. Ten drugi silnik zapewnia przyzwoite osiągi, ale jest zbyt paliwożerny – w mieście spala nawet do 10 l/100 km. Diesel 1.9 dTi dobrze współpracuje z Laguną I. Silnik 1.9 dTi mimo mniejszej mocy (98 KM) zapewnia tylko nieznacznie gorsze osiągi, ale dzięki zastosowaniu wtrysku bezpośredniego jest dużo oszczędniejszy – w mieście wystarcza mu około 7 l paliwa na 100 km, a na trasie 5,5-6 l/100 km. Jedyne, co mu można zarzucić, to dość głośna praca. Tej wady nie ma z kolei nowszy silnik 1.9 dCi z wtryskiem common rail.

Katalog Samochodów Auto Świat