Okazuje się jednak, że w portugalskim Guimaraes powstają bolidy, których osiągi i prowadzenie przewyższają możliwości niejednego Porsche i Ferrari! Firma LusoMotor przygotowała ofertę dla każdego, kto marzył o lekkim, sportowym wozie, który jednocześnie zagwarantuje posiadaczowi poczucie wyjątkowości.

Konstruktorzy szczycą się, że elementy z jakich powstają bolidy Luso LM23 są wykonane z metalu najwyższej jakości, który jest następnie cięty przy użyciu lasera.

Luso LM23 został tak zaprojektowany, by dostarczyć jak największych emocji w trakcie jazdy po torze wyścigowym. Aluminiowe nadwozie zostało przyklejone do stalowej ramy przestrzennej. Niezależne zawieszenie otrzymało sztywne sprężyny i amortyzatory o dużej sile tłumienia. LusoMotors zdecydowało się na użycie hamulców Wilwood, które za sprawą aluminiowych zacisków są bardzo lekkie.

Rodzaj użytego silnika zależy od potrzeb i możliwości finansowych klienta. Podstawową jednostką napędową może być silnik o pojemności 1,6 litra. Zaadaptowanie jednostki napędowej z seryjnego samochodu gwarantuje bezawaryjność. Masa Luso LM23 wynosi około 400 kilogramów, więc osiągi będą doskonałe nawet gdy do napędu zostanie użyty 100-konny motor.

Alternatywą jest zastosowanie motocyklowego silnika. W przypadku litrowej jednostki można liczyć nawet na 180 KM. W zestawieniu z sekwencyjną, 6-biegową skrzynią biegów oznacza to doskonałe osiągi.

Dla najbardziej wymagających przygotowano wersję wyposażoną w turbodoładowanego boksera z Subaru Impreza. W jego przypadku górną granicę mocy wyznacza wyobraźnia zamawiającego. Pułap 350-380 KM jest do osiągnięcia bez przesadnie dużych inwestycji. Ponadto płaska budowa silnika przeciwsobnego przekłada się na obniżenie środka ciężkości konstrukcji, co jest niezwykle ważne w trakcie ostrej jazdy po torze wyścigowym.