Podczas targów motoryzacyjnych w Genewie swoją światową premierę miała Skoda Octavia G-TEC.

- W rozwoju palety swoich modeli Skoda konsekwentnie dąży do zmniejszenia zużycia paliwa i emisji CO2 - powiedział dr Frank Welsch, Członek Zarządu Skody ds. Rozwoju Technicznego i Designu - Zasilanie gazem ziemnym jest ważnym filarem naszej długofalowej strategii. CNG jest rozsądnym rozwiązaniem przyjaznego dla środowiska napędu, które dziś jest dostępne w dobrym stosunku ceny do jakości. Nowa Octavia G-TEC stawia silny akcent środowiskowy w klasie kompaktów.

Octavia G-TEC, podobnie jak Octavia Scout, jest po limuzynie, kombi, kombi 4×4 i sportowym RS-ie najnowszym wariantem nowej Skody Octavii. Wprowadzenie na rynek odbywa się w krajach europejskich: Austrii, Belgii, Czechach, Danii, Finlandii, Holandii, Francji, Luksemburgu, Niemczech, Norwegii, Słowacji, Słowenii, Szwajcarii, Szwecji i Włoszech.

Samochód napędzany jest turbodoładowanym silnikiem 1.4 TSI o mocy 110 KM. Silnik ten może być zasilany zarówno benzyną, jak i gazem ziemnym. Warto dodać, że silnik spełnia normę EU6, która będzie obowiązywać od września 2014 roku.

Zasięg samochodu na samym paliwie CNG wynosi według producenta około 410 km. Zużycie gazu wynosi 5,4 m3 (3,5 kg) na 100 km. Samochód na benzynie ma zasięg do 920 km. Tym samym Octavia G-TEC po zatankowaniu zbiorników do pełna może przejechać bez uzupełniania paliwa do 1 330 km.

Ilość odpowiedniego paliwa – gazu ziemnego i benzyny – jest pokazywana na tym samym wskaźniku. Zależnie od tego, którym paliwem jest aktualnie zasilany silnik, na wskaźniku jest pokazywana ilość benzyny lub CNG. Tankowanie gazu ziemnego jest bardzo proste. Przyłącze zaworu ciśnieniowego gazu znajduje się bezpośrednio za pokrywą wlewu paliwa, za którą jest także wlew benzyny.