Wszystko to znajdziemy w Octavii RS kombi, napędzanej 170-konnym TDI. Wygląd karoserii sportowej Octavii uatrakcyjniono m.in. innym wzorem zderzaków, alufelgami, podwójną końcówką wydechu oraz emblematem RS.
We wnętrzu znajdziemy świetnie wyprofilowane fotele (wykończone skórą i alcantarą), 3-ramienną, skórzaną kierownicę oraz wiele sportowych detali. Miejsca dużo i z przodu, i z tyłu. Ogromny jest również bagażnik (poj. 580/1680 l).
Wysokie oceny zbiera napęd. Skrzynia DSG jest w ciągłej gotowości i pracuje jak błyskawica, a 2-litrowe TDI o mocy 170 KM i maksymalnym momencie 350 Nm jest silne jak tur! Zapewnia świetny ciąg po przekroczeniu 2000 obr./min. Jednak radość z przyspieszenia kończy się dość szybko (przy 4200 obr./min) i... pozostaje drobny niesmak.
Oczywiście, łatwo o nim zapominamy, gdy trzeba płacić za paliwo, bo średnie spalanie nie przekracza 7 l/100 km.Nie ma istotnych uwag do prowadzenia i poziomu wyposażenia, ale do ceny mamy już spore zastrzeżenia.