Pierwszą z modyfikacji była zmiana charakterystyki pracy podwozia. Na usztywnieniu zawieszenia być może nieco traci komfort jazdy, jednak ponieważ mówimy o aucie o sportowych aspiracjach, czynnik ten schodzi na drugi plan. Dużo bardziej liczy się poprawiona stateczność i większa przewidywalność. Zmiany wprowadzone przez Nismo dotknęły również układu kierowniczego. Osłabiona siła wspomagania powoduje, że koło kierownicy stało się bardziej czułe na polecenia kierowcy i jest w stanie przekazać dużo więcej informacji na temat sytuacji na drodze.

Lepsze prowadzenie? Także dzięki aerodynamice!

Za lepsze właściwości jezdne i łatwiejsze panowanie nad autem odpowiadają jednak nie tylko zmienione nastawy zawieszenia. Nie bez znaczenia pozostaje także m.in. dopracowana aerodynamika. Inżynierowie Nismo tworzyli pakiet stylistyczny w taki sposób, aby wyglądał efektownie i jednocześnie zapewniał optymalną linię przepływu powietrza. Ostatecznie złoty środek udało się osiągnąć za sprawą ukształtowania dodatków do karoserii w taki sposób, aby zmniejszona została siła nośna pomiędzy osią przednią i tylną bez równoległego podwyższania współczynnika oporu powietrza.

Elementem walki zarówno o estetykę, jak i przyczepność jest także montaż 18-calowych obręczy ze stopów lekkich. 10-szprychowe felgi wyglądają świetnie i w sposób idealny wpisują się w sportową stylistykę nadwozia Nissana Juke Nismo. Jednocześnie są wyposażone w szerokie opony niskoprofilowe. Duża powierzchnia styku zapewnia lepszy kontakt z powierzchnią asfaltu, a niski profil dodatkowo redukuje efekt wychylania się karoserii w zakręcie.

DIG-T by Nismo: większa moc, wyższa kultura pracy

Zmiany wprowadzone przez Nismo dotknęły jednostkę napędową. 1,6-litrowy, turbodoładowany silnik DIG-T otrzymał nowe oprogramowanie. Przemapowany program sterujący sprawił, że moc motoru wzrosła o 10 koni mechanicznych, a moment obrotowy o 10 Nm. To jednak nie jedyna, wyczuwalna zmiana. Modyfikacja sterowania sprawia, że motor dużo szybciej reaguje na naciśnięcie pedału gazu, a rozwijanie mocy odbywa się w sposób bardziej zrównoważony.