Na trasie wyścigu o długości 4688 metrów pojawiło się 81 zawodników, którzy stworzyli wyjątkowe wyścigowe show. Jak zwykle nie zabrakło tysięcy kibiców, którzy w przepięknej słonecznej pogodzie mogli obejrzeć najlepszych krajowych jak i zagranicznych zawodników.

Z listy zgłoszeń opublikowanej przed zawodami, na trasie z Wujskiego do Tyrawy Wołoskiej nie pojawili się jedynie Mariusz Stec, Tomasz Nagórski, Erich Achs czy Irena Steć. Zabrakło również Skody Octavii WRC Michala Kovalcika juniora.

Pomimo braku czołówki sezonu 2012, rywalizacja między zawodnikami przebiegała jak zawsze bardzo emocjonująco. Po raz pierwszy w swojej karierze zawody GSMP wygrał Andrzej Szepieniec, który w kategorii I nie miał sobie mocnych. Największym pechowcem weekendu był z pewnością Rafał Grzesiński, który podczas pierwszego dnia liderował stawce samochodów z dachem.

Wspaniałym spektaklem wyścigowej jazdy popisał się Jozef Bereś junior, który do Załuża przywiózł ponad 600 konnego Audi Quattro S1. Tak bardzo uwielbiane boki, kibice mogli oglądać w jego wykonaniu podczas każdego przejazdu.

Podczas całych zawodów, których organizatorem był Automobilklub Małopolski w Krośnie, prowadzona była akcja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Kibice mogli skorzystać z porad pracowników W.O.R.D. z Krosna oraz zasiąść w symulatorze zderzenia czołowego, który był oblegany przez kibiców.Wszyscy ci którzy pojawili się w Załużu, obejrzeli również „dzwony” w wykonaniu Bartłomieja Wiśniowskiego, Grzegorza Kozioła, dach Konrada Giergiela, efektowny pożar Forda Escorta Cosworth Jerzego Gołębiowskiego oraz wiele slajdów bokiem jakie zawodnicy zaprezentowali na „patelniach” Załuża.Już za rok okrągła rocznica Bieszczadzkiego Wyścigu Górskiego. Organizator Automobilklub Małopolski w Krośnie zapowiada na 40 edycję specjalne atrakcje.

WYNIKI

1 runda1. Robert Steć (PL) Lola T96/50 4.39,476 (1. E2-3000)2. Jozef Beres Jr (SK) Audi Quattro S1 +18,282 (1. E2-SH)3. Andrzej Szepieniec (PL) Mitsubishi Lancer Evo IX +24,491 (1. E1+2000)4. Marcin Bełtowski (PL) Subaru Impreza WRX STI +28,501 (2. E1+2000)5. Jan Miloń (SK) Skoda Fabia WRC +31,513 (1. A+2000)6. Grzegorz Kozioł (PL) Mitsubishi Lancer Evo +35,996 (2. A+2000)7. Damian Łata (PL) Mitsubishi Lancer Evo IX +36,230 (1. N+2000)8. Michal Kovalcik (SK) Skoda Octavia WRC +36,268 (3. A+2000)9. Igor Drotar (SK) Skoda Fabia WRC +36,466 (4. A+2000)10. Grzegorz Duda (PL) Mitsubishi Lancer Evo VIII +39,264 (5. A+2000)

2 runda1. Robert Steć (PL) Lola T96/50 4.42,3692. Jozef Beres Jr (SK) Audi Quattro S1 +12,8643. Andrzej Szepieniec (PL) Mitsubishi Lancer Evo IX +15,5604. Marcin Bełtowski (PL) Subaru Impreza WRX STI +16,4775. Marcin Gładysz (PL) Volkswagen Scirocco +22,8506. Igor Drotar (SK) Skoda Fabia WRC +30,5017. Jan Miloń (SK) Skoda Fabia WRC +31,4348. Damian Łata (PL) Mitsubishi Lancer Evo IX +33,1599. Łukasz Świerkowski (PL) Mitsubishi Lancer Evo +36,05810. Michal Kovalcik (SK) Skoda Octavia WRC +36,736