Wersje bazowe Suzuki Baleno są napędzane 1,2-litrowym silnikiem DualJet. Japończycy podczas konstruowania jednostki postawili na unikalne rozwiązanie, a mianowicie podwójny układ wtryskowy. Oznacza to, że kierowca może się cieszyć wyższą mocą i niższym spalaniem.
W połączeniu z niską masą auta (865 kilogramów) silnik zapewnia dobrą dynamikę i niskie spalanie. 1,2-litrowy motor o mocy 90 koni mechanicznych rozpędza Suzuki Baleno do 100 km/h w 12,3 sekundy. W cyklu miejskim hatchback potrzebuje 5,3 litra benzyny na pokonanie 100 kilometrów. Poza miastem apetyt Japończyka spada do 3,6 litra.
Na bazie podstawowego silnika benzynowego Suzuki stworzyło jednostkę hybrydową. Modyfikacja polega w głównej mierze na zamontowaniu w motorze 1,2 DualJet Integrated Starter Generator oraz uzupełnieniu układu zestawem wydajnych akumulatorów litowo-jonowych. ISG to nic innego niż połączenie alternatora z rozrusznikiem. Urządzenie pełni dwie funkcje. Z jednej strony odzyskuje energię elektryczną podczas zwalniania lub hamowania, a z drugiej napędza pomocniczo wał korbowy silnika w celu zaoszczędzenia energii silnika i obniżenia zużycia paliwa.
Sporą zaletą Smart Hybrid Vehicle by Suzuki jest prostota. Baleno wyposażone w elektryczny wspomagacz nie wymaga zastosowania szeregu skomplikowanych rozwiązań, które windują masę i cenę auta. Mimo wszystko system przynosi korzyści podczas eksploatacji. ISG jest w stanie obniżyć zapotrzebowanie na paliwo w mieście nawet o pół litra, a dodatkowo wydłuża czas postoju z wyłączonym silnikiem w trybie start-stop.
Na szczycie cennika znajduje się Suzuki Baleno napędzane silnikiem 1,0 BOOSTERJET. Małolitrażowy motor stanowi ukłon w stronę idei współczesnego downsizingu i posiada praktycznie wszystkie nowoczesne zdobycze techniki. Jego głowica korzysta z trzech cylindrów, paliwo jest bezpośrednio wtryskiwane do komory spalania, a powietrze w układzie dolotowym napędza turbosprężarka.
Silnik 1,0 BOOSTERJET ma 112 koni mechanicznych i 170 Nm momentu obrotowego. Kierowca Suzuki Baleno może sparować go z 5-biegową przekładnią manualną lub 6-biegowym automatem. W pierwszym przypadku japoński hatchback osiąga pierwszą setkę w 11,4 sekundy i rozpędza się maksymalnie do 200 km/h. Spalanie w mieście powinno oscylować w granicy 5,4 litra. Skrzynia automatyczna podwyższa zapotrzebowanie na paliwo do 6,3 litra, jednak obniża czas przyspieszenia do 11 sekund.
Suzuki Baleno posiada silniki o maksymalnej pojemności na poziomie 1,2 litra, nie może mieć mniej niż 90 koni mechanicznych i jednocześnie w najcięższej wersji waży zaledwie 935 kilogramów. A to zestawienie cech, które w połączeniu z ciekawymi rozwiązaniami w postaci podwójnego układu wtryskowego, zestawu hybrydowego czy downsizingu, gwarantuje dobre osiągi i niskie spalanie.