30 lipca rusza kapmania społeczna - Kochasz? Powiedz STOP Wariatom Drogowym - jej oragnizatorem jest Fundacja PZU. Celem akcji jest ukazanie pozytywnego wpływu jaki moga mieć na kierowców ich bliscy. Z badań przeprowadzonych przez PZU wynika, że zaangażowanie oraz odpowiednie reakcje pasażerów przyczyniają się do zwiększenia bezpieczeństwa na drogach.

Badania przeprowadzone na zlecenie Fundacji PZU przez TNS Polska pokazuję, że większość, bo aż 65 proc. pasażerów uważa, że ich interwencje mają wpływ na poprawę bezpieczeństwa na drogach.

Jadnak 73 proc. kierowców przyznaje, że pasażerowie nie zwracają im uwagi, gdy niebezpiecznie prowadzą samochód.

Kampania Fundacji PZU jest pierwszą w Polsce tego typu akcją skierowaną do bliskich kierowców. Zamiast szokować skutkami brawurowej jazdy, skupia się na pozytywnym przekazie. Działania edukacyjne prowadzone podczas akcji mają zachęcić pazażerów do reagowania na niebezpieczne zachowania i pokazywać jak poskromić "wariata drogowego".

Symbolem kampanii jest niebieskie serduszko, które będzie dostępne z gotowym lub osobistym tekstem, umieszczone w samochodzie, ma przypominać kierowcy, że jest kochany i ze względu na czekających na niego bliskich powinien jechać ostrożnie.

Serduszka będą rozdawane w oddziałach PZU, przez agentów PZU, na bramkach autostradowych oraz przez policję.