Auto Świat Toyota C-HR 1.2 Turbo – kontrowersyjna nowość | TEST

Toyota C-HR 1.2 Turbo – kontrowersyjna nowość | TEST

Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan

Japoński producent zaryzykował i zaszokował Europę swoim nowym kompaktowym crossoverem. Jednym się podoba, inni uważają, że zatracił piękno marki Toyota, chociaż znalazło się wśród finalistów dwóch prestiżowych konkursów

Toyota C-HR 1.2 Turbo
Zobacz galerię (13)
Materiały prasowe
Toyota C-HR 1.2 Turbo

Nie da się zaprzeczyć, że to auto wzbudza duże zainteresowanie na drodze. Z całą pewnością wielką w tym zasługę ma futurystyczny design. Nie mamy zastrzeżenia do nadwozia, które odzwierciedla determinację Akido Toyoty, prezydenta Toyota Motor Corporation, by dać więcej swobody projektantom. Efekt został osiągnięty, a to najważniejsze.

Może podobać się także funkcjonalne wnętrze, chociaż już tutaj mamy kilka zastrzeżeń. Swoisty klimat tworzą czarne elementy podsufitki, pokryć siedzeń i deski rozdzielczej (tu jednak monotonię przełamuje kolorystyczny element). Edycję Prime, którą jeździliśmy, wyposażono w najnowszej generacji system multimedialny Toyota Touch 2 z 8-calowym ekranem dotykowym i sprzężonym z kamera cofania. Miłośników dobrej muzyki zapewne w pełni usatysfakcjonuje system Premium Audio JBL z 8-kanałowym wzmacniaczem.

Kierowca może być zadowolony z umieszczonych w zasięgu ręki przycisków i przełączników. Jednak może narzekać na ograniczoną widoczność. Widok zmieniającej się sygnalizacji na skrzyżowaniu przysłania lusterko wsteczne wraz z czujnikiem deszczu. Także podczas manewrów parkowania musimy całkowicie zaufać kamerze cofania, bo kierowca poprzez małe otwory tylnych okien ma naprawdę ograniczoną widoczność do tyłu i na boki. To jednak uroki nowoczesnego designu.

Do napędu zastosowano czterocylindrowy silnik benzynowy 1.2 Turbo o mocy 116 KM i maksymalnym momencie obrotowym 185 Nm, który współpracuje z sześciobiegową skrzynią manualną. Średnie zużycie paliwa podczas jazdy miejskiej nie przekroczyło 8 l/100 km. Jednostka ta pozwala na uzyskanie satysfakcjonującego kierowcę przyspieszenia i dynamiczną jazdę w ruchu miejskim. Pracuje w miarę cicho.

Toyota C-HR – nasza ocena

Na najwyższa notę zasłużył futurystyczny design nadwozia i wnętrza, który nawet jest w stanie przekonać do siebie starszych miłośników samochodów marki Toyota. Auto oferowane jest z bogatym wyposażeniem standardowym. Nabywca ma do wyboru dynamiczny silnik benzynowy oraz wersję hybrydową. Po pierwszym miesiącu sprzedaży w Polsce, gdy do użytkowników trafiło prawie 1 tys. Egzemplarzy i rekordowa liczba hybryd, można oczekiwać rynkowego sukcesu tego modelu.

Toyota C-HR – dane techniczne

Silnik1.2 Turbo 6M
Pojemność skokowa1197 cm3
Liczba cylindrów/zaworów4, rzędowy/16v DOHC
Moc116 KM przy 5200-5600 obr./min
Maksymalny moment obrotowy185 Nm przy 1500-4000 obr./min
Średnie zużycie paliwa5,5 l/100 km
Zużycie paliwa - miasto6,7 l/100 km
Zużycie paliwa - poza miastem4,8 l/100 km
Pojemność zbiornika paliwa50 l
Prędkość maksymalna190 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h10,9 s
Masa własna1320 kg
Pojemność bagażnika377 l
Długość całkowita4360 mm
Szerokość całkowita1795 mm
Wysokość całkowita1565 mm
Rozstaw osi2640 mm

xxx

Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków