Nie da się zaprzeczyć, że to auto wzbudza duże zainteresowanie na drodze. Z całą pewnością wielką w tym zasługę ma futurystyczny design. Nie mamy zastrzeżenia do nadwozia, które odzwierciedla determinację Akido Toyoty, prezydenta Toyota Motor Corporation, by dać więcej swobody projektantom. Efekt został osiągnięty, a to najważniejsze.
Może podobać się także funkcjonalne wnętrze, chociaż już tutaj mamy kilka zastrzeżeń. Swoisty klimat tworzą czarne elementy podsufitki, pokryć siedzeń i deski rozdzielczej (tu jednak monotonię przełamuje kolorystyczny element). Edycję Prime, którą jeździliśmy, wyposażono w najnowszej generacji system multimedialny Toyota Touch 2 z 8-calowym ekranem dotykowym i sprzężonym z kamera cofania. Miłośników dobrej muzyki zapewne w pełni usatysfakcjonuje system Premium Audio JBL z 8-kanałowym wzmacniaczem.
Kierowca może być zadowolony z umieszczonych w zasięgu ręki przycisków i przełączników. Jednak może narzekać na ograniczoną widoczność. Widok zmieniającej się sygnalizacji na skrzyżowaniu przysłania lusterko wsteczne wraz z czujnikiem deszczu. Także podczas manewrów parkowania musimy całkowicie zaufać kamerze cofania, bo kierowca poprzez małe otwory tylnych okien ma naprawdę ograniczoną widoczność do tyłu i na boki. To jednak uroki nowoczesnego designu.
Do napędu zastosowano czterocylindrowy silnik benzynowy 1.2 Turbo o mocy 116 KM i maksymalnym momencie obrotowym 185 Nm, który współpracuje z sześciobiegową skrzynią manualną. Średnie zużycie paliwa podczas jazdy miejskiej nie przekroczyło 8 l/100 km. Jednostka ta pozwala na uzyskanie satysfakcjonującego kierowcę przyspieszenia i dynamiczną jazdę w ruchu miejskim. Pracuje w miarę cicho.
Toyota C-HR – nasza ocena
Na najwyższa notę zasłużył futurystyczny design nadwozia i wnętrza, który nawet jest w stanie przekonać do siebie starszych miłośników samochodów marki Toyota. Auto oferowane jest z bogatym wyposażeniem standardowym. Nabywca ma do wyboru dynamiczny silnik benzynowy oraz wersję hybrydową. Po pierwszym miesiącu sprzedaży w Polsce, gdy do użytkowników trafiło prawie 1 tys. Egzemplarzy i rekordowa liczba hybryd, można oczekiwać rynkowego sukcesu tego modelu.
Toyota C-HR – dane techniczne
Silnik | 1.2 Turbo 6M |
Pojemność skokowa | 1197 cm3 |
Liczba cylindrów/zaworów | 4, rzędowy/16v DOHC |
Moc | 116 KM przy 5200-5600 obr./min |
Maksymalny moment obrotowy | 185 Nm przy 1500-4000 obr./min |
Średnie zużycie paliwa | 5,5 l/100 km |
Zużycie paliwa - miasto | 6,7 l/100 km |
Zużycie paliwa - poza miastem | 4,8 l/100 km |
Pojemność zbiornika paliwa | 50 l |
Prędkość maksymalna | 190 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 10,9 s |
Masa własna | 1320 kg |
Pojemność bagażnika | 377 l |
Długość całkowita | 4360 mm |
Szerokość całkowita | 1795 mm |
Wysokość całkowita | 1565 mm |
Rozstaw osi | 2640 mm |
xxx