Land Cruisery od lat cenione są przez fanów off-roadu. Zdobyły uznanie głównie za sprawą znakomitych właściwości terenowych, a także luksusowego wyposażenia oraz trwałości. Mocny silnik, dobra geometria nadwozia oraz wszechobecna elektronika mogą jednak nie wystarczyć, gdy zechcemy pokonać naprawdę trudny teren. Warto wówczas „dozbroić” seryjny pojazd w elementy poprawiające jego dzielność w terenie.
Testowy egzemplarz został doposażony w osłony zabezpieczające zarówno podwozie, jak i nadwozie. Dodatkowo pojazd otrzymał komplet płyt osłonowych Asfir oraz orurowanie progów bocznych przygotowane przez firmę Coyot Racing. O dobrą widoczność podczas nocnych przepraw dba oświetlenieLED umieszczone tuż pod bagażnikiem dachowym Front Runner, który jednocześnie pełni dla niego funkcję ochronną. Jednak głównym powodem zastosowania tego bagażnika była potrzeba znalezienia miejsca do transportu koła zapasowego.
Silnik pozostał bez zmian. Jego moc i dynamika są na tyle dobre, by mógł sprawdzać się zarówno podczas jazd autostradą, jak i w trudnym terenie. Zastrzeżeń nie zgłaszamy także do pracy automatycznej skrzyni biegów, gdyż płynnie i bez szarpnięć zmieniała przełożenia,a w dodatku – w odpowiednim momencie.
Kierowcy poruszający się po nieutwardzonych szlakach docenią z pewnością blokady mechanizmów różnicowych (centralną i tylną) oraz systemy: wspomagający pokonywanie podjazdu HAC, utrzymujący stałą prędkość w terenie Crawl Control oraz Multi-terrain Select – zmieniający charakterystykę napędu w zależności od ukształtowania nawierzchni. W przypadku układu napędowego jedyną ingerencją było wyprowadzenie na dach wlotu powietrza (snorkel Safari).
Tu dokonano największych przeróbek. Lepszą amortyzację w terenie zapewnia profesjonalne zawieszenie Nitrocharger firmy Old Man Emu, które wyposażono w sportowe sprężyny i amortyzatory. Z kolei o dobrą trakcję na szutrze i w błocie dbają opony BF Goodrich MT 245/70 osadzone na 17-calowych felgach Performance. Modyfikacje w podwoziu poprawiły trakcję auta w terenie, ale jednocześnie obniżyły komfort podróżowania na asfalcie.
Za luksus i świetną dzielność terenową trzeba słono płacić. Gdy zechcemy doposażyć Land Cruisera 150 w wymienione elementy tuningowe, łączny ich koszt wyniesie około 60 tys. zł.