Samochód wyróżnia się charakterystycznymi elementami stylistycznymi i zaprojektowanymi specjalnie dla Cross Caddy czyli 17-calowymi obręczami z oponami 205/50 R17, a także czarnymi listwami na nadkolach, progach oraz dolnych krawędziach zderzaków, które dodają nadwoziu masywności. Srebrna osłona podwozia z przodu i z tyłu oraz boczne listwy ochronne na progach uzupełniają ten uterenowiony wygląd. W modelu znajdziemy też srebrne relingi, ciemne szyby w tylnych oknach oraz przyciemnione światła tylne.
Wnętrze również przeszło zmiany. Model wyposażono w przednie siedzenia z ogrzewaniem i podparciem odcinka lędźwiowego kręgosłupa. Odpowiedniego klimatu nadają czarne, błyszczące wloty wentylacji ze srebrnymi pierścieniami, przednie siedzenia z dwukolorową tapicerką oraz aplikacje ze skóry.
Cross Caddy jest dostępny w wersji pięcio– i siedmioosobowej, wyłącznie z krótkim rozstawem osi. Inaczej Cross Caddy Furgon – jest on zawsze dwuosobowy, a przestrzeń ładunkowa o kubaturze 3,2 metra sześciennego oferuje dużo miejsca. Dostęp do przestrzeni ładunkowej możliwy jest zarówno od tyłu, jak i z boku przez dwoje przesuwnych drzwi po obu stronach samochodu. Seryjną klapę można na życzenie zamienić na duże, asymetryczne drzwi skrzydłowe o wysokości 1116 mm. Maksymalna szerokość ładunkowa wynosi 1558 mm, a szerokość między nadkolami – 1177 mm.
Volkswagen oferuje szeroką paletę jednostek napędowych dla Cross Caddy. Czterocylindrowe silniki benzynowe TSI o pojemności 1,2 litra rozwijają moc 85 KM i 104 KM. Jednostki wysokoprężne dysponują mocą od 75 KM do 170 KM i pracują z bezpośrednim wtryskiem Common Rail.
Opcjonalnie silnik TDI 102 KM można połączyć z 7-biegową skrzynią DSG. Dla jednostki TDI 140 KM jako opcja, a dla TDI o mocy 170 KM seryjnie, montowana jest 6-biegowa DSG.
Volkswagen Cross Caddy oferowany jest także jako EcoFuel, czyli z napędem na ekologiczny i tańszy gaz ziemny. Cross Caddy, którego cztery zbiorniki mieszczą 26 kilogramów gazu ziemnego, robi wrażenie średnim zużyciem zaledwie 5,7 kilograma gazu na 100 kilometrów. Zatem w trybie na gaz ziemny może przejechać około 450 kilometrów. Gdy zbiorniki gazu będą puste, silnik o mocy 109 KM automatycznie przełączy się na benzynę (13-litrowy zbiornik). Dostępny jest także wariant zasilany LPG.
Cross Caddy jest pierwszym członkiem rodziny Cross, dostępnym opcjonalnie ze stałym napędem na wszystkie koła. System 4MOTION rozdziela siłę napędową przez elektronicznie regulowane sprzęgło Haldex.
Ceny Cross Caddy rozpoczynają się od 58 964 zł netto (wersja furgon). Do końca roku 2013 oferowane są promocyjne wersje 4PROFIT: cena Cross Caddy Furgon z klimatyzacją wynosi 58 769 zł netto.