Polska, giełdowa spółka Inter Cars to największy dystrybutor części samochodowych w Europie Środkowo-Wschodniej, piąty na rynku europejskim i dziesiąty na świecie. Rozwój firmy jest niesamowicie szybki, czego dowodzi fakt, że w 2004 roku Inter Cars – w momencie debiutu na Giełdzie Papierów Wartościowych – generował sprzedaż na poziomie  613 mln zł, a w 2016 roku była to kwota niemal dziesięciokrotnie wyższa, bliska 6 mld zł. W 2020 roku Grupa Inter Cars chce osiągnąć przychody w wysokości 10 mld zł. Ma w tym pomóc m.in. nowe, ogromne centrum logistyczne, które właśnie otwarto w Zakroczymiu pod Warszawą.

Nowe centrum zapewnia pełną automatyzację najistotniejszych procesów związanych z obsługą dystrybucji produktów zamówionych przez klientów z całego świata. Daje możliwość wysłania niemal 10 milionów paczek rocznie i spakowania do nich prawie 130 milionów sztuk towarów. Centrum logistyczne w Zakroczymiu jest wspomagane ośmioma regionalnymi centrami dystrybucji: trzema w Polsce i po jednym na Łotwie, Ukrainie, na Węgrzech, w Rumunii i w Chorwacji. Inter Cars posiada też 462 filialne punkty dystrybucyjne w całej Europie, w tym 236 poza Polską. Można w nich nabyć części do aut osobowych, ciężarówek i motocykli, a także m.in. opony, oleje, akumulatory, elementy karoserii i wyposażenie warsztatów.

Zdaniem Wojciecha Aleksandrowicza, prezesa ILS, operatora logistycznego Inter Cars, nowa sieć logistyczna jest już przygotowana do dalsze ekspansji i zwiększania eksportu spółki, który dziś stanowi 36 proc. sprzedaży. Uruchomienie centralnego magazynu pozwoli również na optymalizację kosztów logistyki – będą one rosły wolniej niż przychody i marże. Najnowocześniejsze sortery i systemy magazynowe przełożą się na wzrost wydajności spółki.