W marcu 2011 r. w Maruti Suzuki świętowano z okazji wyprodukowania 10 milionów samochodów, a w zaledwie 4 lata i 2 miesiące liczba ta wzrosła o kolejne 5 milionów. 15-milionowy samochód opuścił fabrykę w 31 lat i 5 miesięcy od rozpoczęcia jej działalności. „Szczęśliwym” modelem okazał się Swift Dzire, czyli wersja sedan popularnego także w Europie Swifta.

Maruti Suzuki rozpoczęło swoją działalność w grudniu 1983 r. modelem Maruti 800, który bazował na Alto, japońskim samochodzie z segmentu mini. W 1984 r. do gamy samochodów produkowanych w Maruti Suzuki dołączył model Omni, powstały w oparciu o japoński Every, a w kolejnych latach WagonR, Alto oraz Swift. Pozwoliło to już w 2011 r. osiągnąć łączną liczbę 10 milionów samochodów wyprodukowanych w tej fabryce.

Aby spełniać oczekiwania klientów w Indiach, w ostatnich latach oprócz samochodów napędzanych silnikami benzynowymi, z fabryki wyjeżdżały także samochody z silnikami wysokoprężnymi, jak np. Ertiga, Celerio i Ciaz.