Pierwsza generacja BMW 1 pojawiła się w sprzedaży pod koniec lata 2014 roku, a najnowsza będzie dostępna od marca 2015 r. W ciągu ponad 10 lat produkcji sprzedano już 2 mln egzemplarzy. Seria 1 aktualnie produkowana jest w wersji trzy- i pięciodrzwiowej drzwiowej typu hatchback w Ratyzbonie i Lipsku.

Do napędu nabywcy mogą wybierać 3- i 4-cylindrowe jednostki napędowe z nowej rodziny silników BMW Group. Nowym mistrzem i wzorcem wydajności w palecie modelu jest BMW 116d EfficientDynamics Edition o mocy 85 kW/116 KM, zużywające średnio 3,4 l/100 km i emitujące 89 g CO2/km.

Alternatywą dla standardowej 6-stopniowej manualnej skrzyni biegów jest 8-stopniowa skrzynia automatyczna Steptronic (standard w BMW 125d, BMW 120d xDrive i BMW M135i xDrive). Najnowsza wersja skrzyni automatycznej oferuje również funkcję zarządzania przekładnią w oparciu o dane z systemu nawigacji.

5-kilowatowy wzrost mocy (do 240 kW/326 KM) rzędowego silnika 6-cylindrowego pozwala nowemu BMW M135i (średnie zużycie paliwa 8,0 l/100 km, emisja CO2 188 g/km) umocnić się na pozycji elitarnego sportowca wyczynowego wśród rywali w segmencie BMW serii 1. Podobnie jak modele BMW 120d i BMW 118d, tak i model przygotowany przez BMW M Performance może być wyposażony w inteligentny napęd na cztery koła xDrive, który – służąc przede wszystkim maksymalizacji trakcji i stabilności wzdłużnej – jeszcze bardziej poprawia dynamikę auta. Nowe BMW M135i xDrive (średnie zużycie paliwa 7,8 l/100 km, emisja CO2 182 g/km) przyspiesza od zera do 100 km/h w zaledwie 4,7 s.

Jubileuszowy egzemplarz BMW 1 to pięciodrzwiowy hatchback w niebieskiej metalicznej barwie nadwozia Estoril Blue w wersji 120i z pakietem M Sport. Jego krajem przezn