W obecnej imprezie wystartowały samochody historyczne przeważnie ze sportową historią. Całość została podzielona na etapy z wyznaczonymi PKC-ami (punkt kontroli czasu) i PKP-ami (punkt kontroli przejazdu). Pomiędzy nimi zawodnicy startują w próbach specjalnych o właściwościach sportowych. Start i meta do OS-ów jest bardzo nowatorska, w pewnym sensie samoobsługowa, a pomiar czasu jest zatwierdzany poprzez włożenie specjalnej karty do czytnika. Odpowiedzialnym za chronometryczność w czasie całego rajdu jest znana manufaktura wytwarzająca zegarki Frederique Constant.
6.Pekin Paris Motor Challenge 2016 rozpoczął się 12 czerwca w Pekinie. Uczestnicy zaczęli swoją przygodę przed Wielkim Murem, a już w następnych dniach znaleźli się na mongolskich stepach, trudnych terenach rosyjskich, a następnie poprzez Białoruś dotarli do Polski.
Wśród nich wielu okazów, m. in. w kategorii do 1941 roku La France Tourer Speedster z 1917 roku, Bentley 4½ Tourer z 1926 roku, AC 16/40 Weymann Sedan z 1928 roku, American La France z 1915 roku, Rolls Royce Phantom II, Buick Special Convertible i Studebaker Coupe. Natomiast w kategorii po roku 1941: Bristol 403 z 1954 roku, Morgan plus 4, Alfa Romeo Giulietta TI, czy Hillman Hunter.
Dzisiaj wspaniałe maszyny podziwiali mieszkańczy Rzeszowa.
Zapraszamy do galerii.