To gwarantuje mniejszą podsterowność, większą stabilność oraz umożliwia pokonywanie zakrętów z większą prędkością. Na drodze o niskiej przyczepności moment przenoszony jest na koło, które ma większe tarcie. Nowy napęd w Alfach testowaliśmy na krętym torze o zmiennej przyczepności (niektóre odcinki były mokre). Nowe rozwiązanie sprawdza się. Alfy w wersji Q2 zachowywały się bardziej stabilnie niż auta pozbawione mechanizmu różnicowego. Na początku Alfy Q2 będą napędzane tylko 150-konnym dieslem. Na zewnątrz Alfę 147 Q2 wyróżniają m.in.: satynowe wloty powietrza, osłona chłodnicy oraz obudowy lusterek oraz 17-calowe alufelgi. Podobne zmiany stylistyczne objęły Alfę GT. Jednak tutaj auto standardowo wyposażono w 18-calowe felgi aluminiowe. W polskich salonach Alfy Romeo Q2 pojawią się wczesną wiosną 2007 roku. Będą droższe od bazowych o około 3,5 tys. zł.