Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • MotoAwards 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Alfa Romeo 147

Alfa Romeo 147

Alfa Romeo 147

Alfa Romeo 147 to kompaktowy samochód osobowy segmentu C produkowany przez włoski koncern. Auto zadebiutowało w 2000 roku jako następca modeli 145 i 146. Jego poprzednicy, mimo różnych nazw były tymi samymi autami, z tą różnicą, że 145 miał 3-drzwiowe, a 146 – nieco zmodyfikowane w tylnej części 5-drzwiowe nadwozie.

Tym razem zdecydowano się na jedno oznaczenie zarówno dla 3- jak i dla 5-drzwiowej wersji, bez zmian nadwoziowych, polegających na wyciągnięciu tylnej części. Charakterystyczną cechą dla drugiej odmiany jest umieszczenie klamki tylnych drzwi w słupku C, przez co ma się wrażenie obcowania z odmianą 3-drzwiową. Konstrukcyjnie auto bazuje na skróconej płycie podłogowej większej 156-ki, która służyła także jako „dawca” wielu części.

Stylowe i sportowe nadwozie jest efektem prac Wolfganga Eggera oraz Waltera da Silvy (który słynie z wielu projektów dla koncernu Volkswagena). Sportowo zestrojone zawieszenie oraz dobre wyważenie dawało dużą frajdę z jazdy, szczególnie podczas prowadzenia topowej wersji GTA (zaprezentowanej w 2003 roku).

Auto oprócz dodatkowo obniżonego i utwardzonego zawieszenia, charakteryzowało się większymi felgami, dodatkowymi zderzakami oraz lotką na tylnej klapie, a wewnątrz sportowymi fotelami. Najważniejsze znajdowało się jednak pod maską – benzynowy silnik V6 o pojemności aż 3,2 litra generujący 250 KM.

Rok po premierze GTA przeprowadzono facelifting modelu 147. Modernizacji uległy reflektory oraz tylne światła, a także zderzaki, błotniki i przednia maska, a poprawie uległo zawieszenie. Wnętrze było całkiem przestronne i oferowało pasażerom wystarczającą ilość miejsca. Stało się to jednak kosztem pojemności bagażnika, która w porównaniu z poprzednikiem wypada dosyć blado – ma tylko 280 litrów.

Wśród benzyniaków montowane były jednostki Twin Spark o pojemności 1.6 lub 2 litrów. Pierwsza generowała 105 lub 120 KM, a druga – 150 KM. Zdecydowanie bardziej rozsądnym wyborem są turbodiesle JTD (cechują się bezawaryjnością i dobrą trwałością). Silnik miał pojemność 1.9 litra i rozwijał 100, 115, 120 lub 150 (do 2005 roku – 140) KM.

Ciekawostką jest wersja 1.9 JTD Q2, która wyposażona była w samoblokujący mechanizm różnicowy typu TorSen. Niezależnie od wersji silnikowej, moc była przekazywana na przednią oś za pomocą 5- lub 6-biegowej skrzyni manualnej lub zatomatyzowanej Selespeed (dosyć awaryjnej) o tej samej ilości przełożeń.

Niestety model 147 przejął wiele „chorób” od swojego poprzednika, i oprócz awaryjnych silników benzynowych przy skrzyni Selespeed, często boryka się także z problemami z elektroniką czy zawieszeniem.

W 2001 roku auto zdobyło tytuł Europejskiego Samochodu Roku.

Produkcja Alfy Romeo 147 zakończyła się w 2010 roku, a jej następcą została Giulietta.

Rywalami modelu 147 są m.in. Seat Leon, Ford Focus oraz Audi A3.

Alfa Romeo 147 - generacje

Alfa Romeo 147 (2000&nbsp-&nbsp2010)

Alfa Romeo 147 (2000 - 2010)

Alfa Romeo 147 - powiązane artykuły

Auta gorsze niż myślisz! Awaryjne, nietrwałe, drogie w naprawach i popularne

Auta gorsze niż myślisz! Awaryjne, nietrwałe, drogie w naprawach i popularne

Ani renomowana marka, ani popularność modelu nie są gwarancją, że dany samochód można kupować w ciemno. Nawet najlepszym firmom zdarzają się wpadki. Pokazujemy, których wersji lepiej się wystrzegać i jak je odróżnić od tych godnych polecenia.

Mały garaż to duży problem. Auta do ciasnych miejsc i stanowisk

Mały garaż to duży problem. Auta do ciasnych miejsc i stanowisk

Współczesne auta rosną. Zwykle im nowsze, tym większe, co oznacza, że nie każde będzie łatwo zmieścić w miejscu postojowym czy starszym garażu. ADAC sprawdził, które nowe, jak i używane samochody najłatwiej zmieścić na ciasnych parkingach.

Tanie auto na dojazdy do pracy! Sprawdzamy, co warto kupić za 3-5 tys. zł

Tanie auto na dojazdy do pracy! Sprawdzamy, co warto kupić za 3-5 tys. zł

Czy da się sprawnie jeździć autem kupionym za jedną średnią pensję krajową? Nasz przegląd pokazuje, że owszem, jednak trzeba dobrze przyłożyć się do wyboru egzemplarza, co może być dość czasochłonne.

Najlepsze i najgorsze używane auta za 15 tys. zł

Najlepsze i najgorsze używane auta za 15 tys. zł

Czy piętnaście tysięcy złotych wystarczy na dobry używany samochód? Tak, jednak podczas zakupu należy trzymać się kilku zasad. Weryfikacja stanu technicznego to podstawa, niezwykle ważne są: marka, model i wersja silnikowa. Zła decyzja kosztować może nerwy, czas i pieniądze wydane na niekończące się naprawy.

Uważajcie na te modele Alfy Romeo i Audi!

Uważajcie na te modele Alfy Romeo i Audi!

Alfa Romeo i Audi jako pierwsze znalazły się na naszym celowniku, bo tym razem postanowiliśmy przyjąć klucz alfabetyczny i opisać najbardziej ryzykowne auta popularnych marek!i

Alfa Romeo 147 GTA i Ford Focus I RS: auta warte poszukiwań

Alfa Romeo 147 GTA i Ford Focus I RS: auta warte poszukiwań

Alfa Romeo 147 GTA oraz Ford Focus I RS dają radość z jazdy i nie rujnują kieszeni. Znalezienie egzemplarzy w dobrym stanie nie będzie łatwe, ale warto szukać!

Hot-hatche na każdą kieszeń. Które kompaktowe GTI warto kupić?

Hot-hatche na każdą kieszeń. Które kompaktowe GTI warto kupić?

Recepta na dobrą zabawę za kółkiem nie jest tajemnicą: trzeba wziąćtrzydrzwiowe nadwozie, pod maskę wrzucić mocny silnik, całość doprawićsztywnym zawieszeniem – i gotowe

Alfa Romeo 147: emocje gwarantowane

Alfa Romeo 147: emocje gwarantowane

Alfa 147 to jedno z tych aut, które wzbudzają mieszane odczucia: fajnie jeździ i bardzo ładnie wygląda, ale może przyprawić swego właściciela o palpitacje serca

Nowa Alfa Romeo 147 - zdjęcia z testu

Nowa Alfa Romeo 147 - zdjęcia z testu

Oto kilkadziesiąt zdjęć nowej Alfy Romeo 147 zrobionych podczas prezentacji i testu. Pani Alfie dobrze jest w niebieskim.

Alfa Romeo 147

Alfa Romeo 147

Włoscy styliści znani są ze swojego kunsztu. Obejrzyj wspaniałe zdjęcia Alfy 147 przed i po liftingu.

Alfa Romeo 147 GTA

Alfa Romeo 147 GTA

Alfa Romeo 147 GTA czyli mały włoski połykacz asfaltu. Usportowiona wersja miejskiego samochodu dla kobiet; z pewnością spodoba się niejednemu amatorowi szybkiej jazdy w ciasnych zakrętach.

Alfa Romeo 147 1.6 16V Distinctive - Sportowy... klimat

T o auto zwraca na siebie uwagę każdym detalem, nie kryjąc sportowych aspiracji. Jednak czy zmysłowy wygląd i dobre chęci wystarczą?

Alfa Romeo 147 1.9 JTD Distinctive - Pełna satysfakcja

Tacie podobają się samochody o sportowym wyglądzie i z dynamicznym silnikiem. Mama lubi te, które są ekonomiczne. A dzieciom zależy, żeby auto miało dwie pary drzwi, bo wsiadanie na tylną kanapę przez przednie okazuje się najczęściej niewygodne. I proszę, wszystkie te cechy udało się połączyć w jednym aucie. Testowanej Alfie Romeo 147 JTD.

Alfa Romeo 147 - Powrót na  szczyt

Alfa Romeo 147 - Powrót na szczyt

Dla nikogo chyba nie jest tajemnicą, że marka ta nie miała dotąd najlepszej prasy. Owszem, od 1996 roku zdecydowanie wychwalano włoskich stylistów za wręcz wspaniale narysowane nadwozia, wiele dobrego mówiono o innych zaletach wypuszczanych kolejno na rynek modeli, ale... Właśnie, zawsze były jakieś "ale". Ponieważ jednak po każdym nowym modelu Alfa Romeo obiecywała poprawę (szczególnie dotyczyło to jakości wykończenia i ogólnego dopracowania), wszystkim debiutom towarzyszyło spore zainteresowanie. Bo mimo swych wad marka ta ma ogromną rzeszę fanów.

Technologia i pasja

XXXX.

Alfa Romeo 147 - Elektryzująca aż do bólu...

Alfa Romeo 147 - Elektryzująca aż do bólu...

Ładnie, modnie, wyjątkowo

Alfa Romeo 147 Murphy&Nye - W modnej kolekcji

Alfa Romeo 147 Murphy&Nye - W modnej kolekcji

Auto dostępne będzie w kolorze Light Blue Crystal z 5-drzwiowym nadwoziem. Wyróżni się 17-calowymi alufelgami, chromowaną rurą wydechową, oznaczeniami M&N na słupkach i klapie bagażnika oraz niebiesko-kremowym wykończeniem wnętrza ze skórzaną tapicerką i luksusowym wyposażeniem.

Alfa Romeo 147 JTD - Szybka, ładna,  klekocząca

Alfa Romeo 147 JTD - Szybka, ładna, klekocząca

Alfa Romeo 147 z dużym dieslem to dobre połączenie

Alfa Romeo 147, Alfa Romeo GT - Prawie jak 4x4

Jak to działa? Mechanizm rozdziela moment obrotowy w zależności od warunków jazdy i nawierzchni drogi. Na zakręcie w momencie, gdy wewnętrzne koło zaczyna tracić przyczepność, moment obrotowy jest częściowo przenoszony na koło zewnętrzne.

Alfa Romeo 147 2.0 Selespeed Distinctive - Półautomatyczna

Entuzjaści sprtowych samochodów solidarnie gardzą automatycznymiskrzyniami biegów. Oto "automat", który ich zachęci. A właściwie"półautomat", bowiem jest on połączeniem tradycyjnej, mechanicznejskrzyni pięciobiegowej z elektrycznym sterowaniem
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech