Nadwozie/jakość

Design nadwozia Alfy Romeo nie wymaga komentarza, szczególnie w zwartej wersji 3-drzwiowej. Kierownica to prawdziwe dzieło sztuki, nawet bez opcji sterowania radiem - pięknie wygląda i dobrze leży w ręku. We wnętrzu zwraca również uwagę wysoka jakość materiałów tapicerskich. Fotele bardzo wygodne, nastawione na trzymanie boczne nawet bardziej, niż jest to konieczne w aucie z silnikiem 1.6. Ergonomia - w porządku, o komfort i możliwość zajęcia optymalnej pozycji za kierownicą dba m.in. dwupłaszczyznowa regulacja kierownicy. Wada, z którą trzeba się pogodzić, to słaba widoczność do tyłu, której nie poprawiają małe lusterka. Konstruktorzy (podobnie jak i w przypadku wielu innych elementów auta) największy nacisk położyli na efektowny wygląd. Nie można usprawiedliwić jedynie trzasków dochodzących z okolic deski rozdzielczej przy pokonywaniu większych nierówności.

Układ napędowy/osiągi

Dzięki zastosowaniu 16-zaworowej, 2-wałkowej głowicy ze zmiennymi fazami rozrządu z jednostki 1.6 "wyciśnięto" 120 KM. Nadkwadratowa (średnica cylindra większa od skoku tłoka) jednostka uwielbia wysokie obroty, pazury pokazuje dopiero po osiągnięciu prędkości 3500 obr./min. W niższych zakresach jest ospała. Dynamiczna jazda jest możliwa, lecz okupiona wysokim zużyciem paliwa (w mieście nawet 12 l/100 km i więcej) i sporym hałasem. Skrzynia biegów precyzyjna, ale przy zmianie przełożeń daje się odczuć charakterystyczny, niemiły opór.

Układ jezdny/komfort

Świetne zawieszenie - auto wydaje się być przyklejone do nawierzchni podczas jazdy po zakrętach. Dzięki dobrze dobranej sprężystości nie cierpi na tym komfort. Koszty/bezpieczeństwo. Poza pakietem urządzeń poprawiających poziom bezpieczeństwa, wersję Distinctive wzbogaca szereg uprzyjemniających jazdę lub poprawiających wygląd detali - zdalne domykanie szyb, zamek centralny z pilotem, aluminiowe felgi i klamki oraz wiele innych.

Cena adekwatna. Ocena: 4