Nadwozie/jakość

Gdyby przyznawano nagrody za wygląd samochodu, bardzo duże szanse na zwycięstwo miałaby z pewnością Alfa 147. Finezyjnie zaprojektowany samochód stylistyką przodu nawiązuje do Giulietty. Tak jak w tamtym modelu, tak i tutaj charakterystyczny dla marki przedni grill został wydłużony nisko aż do spoilera. Do całości idealnie pasują kropelkowate lusterka, które niestety ograniczają widoczność do tyłu. Odwagi nie zabrakło konstruktorom przy projektowaniu wnętrza. Do sportowej stylistyki auta pasują białe tarcze zegarów umieszczone w głębokich tunelach, trzyramienna kierownica i metalizowana konsola środkowa. Prawidłowo ukształtowane fotele są wygodne i dobrze utrzymują ciała podczas przejazdu przez ostre łuki.

Układ napędowy/osiągi

Silnik ma sportowe geny zupełnie jak mocny "benzyniak". Rozpędza się sprawnie aż do 191 km/h, a "setkę" osiąga już po 10,7 sekundy. Jeżeli ktoś chce szybko przyspieszać, musi utrzymywać obroty powyżej 2 tys. obr./min.

Układ jezdny/komfort

Sztywne zawieszenie pozwala kierowcy na odważne manewry. Nagłe ominięcie przeszkody lub szybkie przejeżdżanie zakrętu nie powoduje niebezpiecznych sytuacji. Samochód w każdych warunkach pewnie trzyma się drogi. Co ważne, nie cierpi przy tym za bardzo komfort podróżowania. Wyboje pokonuje się dość miękko.

Bezpieczeństwo/koszty

Skuteczne hamulce są niestety podatne na fading. Po rozgrzaniu tarcz droga hamowania wydłuża się o ponad metr. Już w standardzie otrzymujemy najbardziej potrzebne elementy chroniące pasażerów podczas kolizji. Cena jest wysoka, ale w pewnym stopniu tłumaczy ją bogate wyposażenie, niskie zużycie paliwa przy dobrych osiągach i atrakcyjny image.

Ocena: 4