Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auto Świat Pit Stop
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Alfa Romeo 147

Alfa Romeo 147

Alfa Romeo 147

Alfa Romeo 147 to kompaktowy samochód osobowy segmentu C produkowany przez włoski koncern. Auto zadebiutowało w 2000 roku jako następca modeli 145 i 146. Jego poprzednicy, mimo różnych nazw były tymi samymi autami, z tą różnicą, że 145 miał 3-drzwiowe, a 146 – nieco zmodyfikowane w tylnej części 5-drzwiowe nadwozie.

Tym razem zdecydowano się na jedno oznaczenie zarówno dla 3- jak i dla 5-drzwiowej wersji, bez zmian nadwoziowych, polegających na wyciągnięciu tylnej części. Charakterystyczną cechą dla drugiej odmiany jest umieszczenie klamki tylnych drzwi w słupku C, przez co ma się wrażenie obcowania z odmianą 3-drzwiową. Konstrukcyjnie auto bazuje na skróconej płycie podłogowej większej 156-ki, która służyła także jako „dawca” wielu części.

Stylowe i sportowe nadwozie jest efektem prac Wolfganga Eggera oraz Waltera da Silvy (który słynie z wielu projektów dla koncernu Volkswagena). Sportowo zestrojone zawieszenie oraz dobre wyważenie dawało dużą frajdę z jazdy, szczególnie podczas prowadzenia topowej wersji GTA (zaprezentowanej w 2003 roku).

Auto oprócz dodatkowo obniżonego i utwardzonego zawieszenia, charakteryzowało się większymi felgami, dodatkowymi zderzakami oraz lotką na tylnej klapie, a wewnątrz sportowymi fotelami. Najważniejsze znajdowało się jednak pod maską – benzynowy silnik V6 o pojemności aż 3,2 litra generujący 250 KM.

Rok po premierze GTA przeprowadzono facelifting modelu 147. Modernizacji uległy reflektory oraz tylne światła, a także zderzaki, błotniki i przednia maska, a poprawie uległo zawieszenie. Wnętrze było całkiem przestronne i oferowało pasażerom wystarczającą ilość miejsca. Stało się to jednak kosztem pojemności bagażnika, która w porównaniu z poprzednikiem wypada dosyć blado – ma tylko 280 litrów.

Wśród benzyniaków montowane były jednostki Twin Spark o pojemności 1.6 lub 2 litrów. Pierwsza generowała 105 lub 120 KM, a druga – 150 KM. Zdecydowanie bardziej rozsądnym wyborem są turbodiesle JTD (cechują się bezawaryjnością i dobrą trwałością). Silnik miał pojemność 1.9 litra i rozwijał 100, 115, 120 lub 150 (do 2005 roku – 140) KM.

Ciekawostką jest wersja 1.9 JTD Q2, która wyposażona była w samoblokujący mechanizm różnicowy typu TorSen. Niezależnie od wersji silnikowej, moc była przekazywana na przednią oś za pomocą 5- lub 6-biegowej skrzyni manualnej lub zatomatyzowanej Selespeed (dosyć awaryjnej) o tej samej ilości przełożeń.

Niestety model 147 przejął wiele „chorób” od swojego poprzednika, i oprócz awaryjnych silników benzynowych przy skrzyni Selespeed, często boryka się także z problemami z elektroniką czy zawieszeniem.

W 2001 roku auto zdobyło tytuł Europejskiego Samochodu Roku.

Produkcja Alfy Romeo 147 zakończyła się w 2010 roku, a jej następcą została Giulietta.

Rywalami modelu 147 są m.in. Seat Leon, Ford Focus oraz Audi A3.

Alfa Romeo 147 - generacje

Alfa Romeo 147 (2000&nbsp-&nbsp2010)

Alfa Romeo 147 (2000 - 2010)

Alfa Romeo 147 - powiązane artykuły

Alfa Romeo 147 GTA - Grzeszna "włoszka"

Alfa Romeo 147 GTA - Grzeszna "włoszka"

W pogoni za funkcjonalnością, oszczędnością i praktycznymi rozwiązaniamiw urządzeniu wnętrza czasami zapominamy, że samochód może być po prostuźródłem radosnych wrażeń

Alfa Romeo 147 JTD - Mocna sztuka

Alfa Romeo niekoniecznie kojarzy się z dieslem. Raczej z rasowąstylistyką, sportowym image'em i pięknymi Giuliettami z lat 50. Przełomnastąpił w 1997 r. Wtedy pojawiła się Alfa 156 z pierwszym dieslemCommon Rail. Kolejny krok naprzód to zaprezentowana po raz pierwszy wzeszłym roku technika Multijet

Alfa Romeo 147 2.0 T.S. - Szybka włoszka

Pięknych form nie trzeba szukać w klasie wyższej. Alfą 147 Włosidowodzą, że także samochód z segmentu kompaktów może cieszyć oczy, jeślitylko umiejętnie połączy się nowoczesność z cytatami z najbardziejudanych modeli Alfy i Fiata

Alfa Romeo 147 2.0 16V TS Distinctive, Audi A3 2.0 16V FSI Attraction, Renault Mégane 2.0 16V Luxe Dynamique - Nie bać się designu

Alfa Romeo 147 2.0 16V TS Distinctive, Audi A3 2.0 16V FSI Attraction, Renault Mégane 2.0 16V Luxe Dynamique - Nie bać się designu

Hasło "język form" kojarzy się w motoryzacji z designem pojazdów conajmniej szlachetnych, a najlepiej wyjątkowych. Ferrari, Jaguar,Porsche... Ale tym razem mówimy o klasie niższej, miejsko-rodzinnej -kompaktowej. Tej rozsądnej, codziennej

Alfa Romeo 147 2.0 TS - Stworzona, by cieszyć

Alfa Romeo 147 2.0 TS - Stworzona, by cieszyć

Podobnych opinii w księdze wozu jest wiele, trzeba tylko zmieniać nazwy miast i czas podróży. Nikt nie wysiadał z tego auta z własnej woli.

Jazda na maksa

Jazda na maksa

Posiadanie samochodów, które tu porównujemy, to prosta droga, by w ciągumiesiąca wylądować u psychologa w Ośrodku Doskonalenia Kierowców, azaraz potem na powtórnym egzaminie na prawo jazdy. I kolejnym, iznowu...

Alfa Romeo 147 2.0 16V Distinctive - Uroda kosztuje

Włosi nie bez powodu uznawani są za mistrzów w dziedzinie stylistyki. Bysię o tym przekonać, wystarczy jedno spojrzenie na kształty Alfy 147.Niestety, urodziwy kompakt z Włoch jest też bardzo drogi

Alfa Romeo 147 1.9 JTD, Volkswagen Golf 1.9 TDI - Rozważny i... romantyczna

Alfa Romeo 147 1.9 JTD, Volkswagen Golf 1.9 TDI - Rozważny i... romantyczna

Sprawa z natury nie jest prosta. Jedni kuszą nas pięknymi, niepowtarzalnymi kształtami, drudzy zapewniają o niespotykanej wśród innych marek jakości.

Alfa 147 1.6 Distinctive, Audi A3 1.8 Ambiente - Nie suknia zdobi... Nie?

Alfa 147 1.6 Distinctive, Audi A3 1.8 Ambiente - Nie suknia zdobi... Nie?

Od czasu pojawienia się na rynku modelu 156 przeżywamy ciągle to samo,niezależnie od ilości doświadczeń z rozlicznymi wersjami 156, 166 - ateraz jeszcze 147

High-tech w nostalgicznym stylu

High-tech w nostalgicznym stylu

Pięknie jest, jeśli producent samochodów może powołać się na chlubną, długoletnią tradycję. W modelach z wczoraj i przedwczoraj znajduje wtedy elementy stylistyczne, które dają się ożywić w nowoczesnej formie.

Przewaga dzięki tradycji

Nick Scheele jest Brytyjczykiem i dlatego zupełnie poza podejrzeniem, jeśli chodzi o nieskrępowane oddawanie się marzycielstwu. Jednak co się tyczy emocji, szef Forda na Europę wie, kiedy żywiej biją serca fanów motoryzacji: "Ludzie kochają Alfę.

Poprzednia

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech